לראשונה מאז תחילת מלחמת "חרבות ברזל", היום (ראשון) התקיימה פגישת נציגי המשפחות החטופים והנעדרים עם ראש הממשלה בבסיס פיקוד העורף ברמלה.

בתוך חבילות אורז: לוחמים איתרו הברחת תחמושת של חמאס לרצועת עזה | צפו בתיעוד
"עשו הכול תמיד יחד": החברות הטובות שנרצחו במסיבת הטבע יובאו למנוחות
 
 נציגי המשפחות הוכנסו ברכבים ולא היה להם מגע עם העיתונאים הרבים שהמתינו סמוך לשער הכניסה לבסיס. תום וינטראוב, בת דודתה של שני לוק בת ה-22 שנחטפה לאחר שבילתה במסיבה ברעים, לא הייתה נוכחת בפגישה אך התראיינה לגופי התקשורת. "אנחנו מצפים לתשובה למשפחות", אמרה. "מצפה שראש הממשלה ייצא מכאן ויגיד מה התוכניות. הרגשתי שקיבלתי יותר התייחסות מממשלת גרמניה".

"שני, בת דודה שלי, נחטפה מהמסיבה ברעים", סיפרה. "ראינו אותה בסרטון עם סימנים מזהים שזו היא. אנחנו יודעים שהיא נפצעה קשה בזמן האירוע והיא זקוקה לסיוע דחוף". 

רגע חטיפתה של שני לוק בת ה-22, צעירה ממוצא גרמני שגדלה בישראל, הפך לוויראלי והופץ ברחבי העולם כאחד מהמראות המצמררים מאז תחילת מבצע חרבות ברזל במדינה. לוק תועדה על ידי תושבי עזה כשהיא מחוסרת הכרה ועירומה באופן חלקי, שרועה על טנדר ובו מחבלים נוסעים ברחובות כשמסביב המון צמא דם מריע ומבזה את גופתה. מאז, אימה דיווחה כי נודע לה שבתה עדיין בחיים אך במצב קשה בבית חולים בעזה.

דודי זלמנוביץ, שעם פרוץ המלחמה ביום שבת גילה כי בתו ובן משפחה של בת זוגו השתתפו במסיבה ברעים, אמר בסיום הפגישה: "יצאנו מפגישה עם נתניהו, קבוצה של בני משפחה, שעובדים עבודה מאומצת מאוד להחזיר את החטופים הביתה. אני בן לניצולי שואה ולא האמנתי שאי פעם יקרה דבר כזה גרוע. הנאצים רצחו, אבל לא התעללו". עוד הוסיף כי "ראש הממשלה נתן לנו את ברכתו ואת התחייבותו המפורשת שאחת ממטרות המלחמה היא להחזיר את החטופים הביתה - הקשישים, הילדים, הנשים ואת כולם. אך מטרה לא תבוא על חשבון מטרה אחרת". 

גורם בסביבת רה״מ התייחס לפגישה שהסתיימה עם נציגי משפחות החטופים ואמר: ״הייתה פגישה עניינית, מלאת רגשות ואינטימית. נתניהו דיבר עם בני המשפחות על יקיריהן וחזר כמה פעמים על האמירה שישראל תעשה הכל בניסיון להחזיר את החטופים והנעדרים הביתה״.