אלה קינן, בעלת חברה לשיווק דיגיטלי, יוצרת תוכן בתחום הטיולים ומי שיצרה את התיוג 'Hamas is ISIS', התראיינה היום (שני) בתוכניתם של ענת דוידוב וטל לב רם ב-103FM, והתייחסה ללחימה בדרום.

גוטליב במסר מאיים לנתניהו: "הנהגה שמרחמת על מפלצות לא ראויה להנהיג"
"יצר נזק בלתי הפיך לתדמיתו": חמאס צפוי לחתור בקרוב לעסקת שבויים?

"אני חושבת שהתרומה שלי הייתה ביום אחרי הטבח, שבעצם כבר התחלתי לראות מה קורה, כמו עוד הרבה אנשים, ברשתות", אמרה קינן בפתח דבריה, "כבר ביום ראשון אחרי הטבח התחילה להתמלא ברשת מלא תמיכה בחמאס על המעשים שלהם. חשבתי להגדיר נרטיב, וכתבתי גם הסבר, וגם התחלתי לייצר תוכן. אני חושבת שמה שהיה יוצא דופן זה פשוט שכבר הכנתי דף מסרים והסבר איך אפשר לדעתי לנצח את זה".

"זה תפס מאוד, בכל העולם, התגובה הייתה תגובה בינלאומית", הוסיפה, "עיתונאות זרה פונה בערימות, כמה פעמים ביום, הם כולם מגיעים דרך הפוסטים במדיה החברתית. שנית, הבעלים של טיימס מגזין, רציתי לבדוק שזה לא חשבון מזויף אבל זה חשבון אמיתי, ממש עובר על הציוצים ופתאום אני מקבלת מאנשים שגרים בחו"ל הם מה שנקרא 'טרנדים'. אבל זה מראה על פי גיאוגרפיה. כשאתה רואה שאתה מספר אחד בארה"ב זה אומר שאתה בינלאומי". 

"צריך להגיב במלחמה מאוד מאוד מהר. ברביעי התחלנו לראותה הכחשה של הטבח. כל האנשים שתומכים בחמאס, הם אפילו לא צריכים להיות אנשים ממוצא פלסטיני, אחרי שלאט לאט יצאו יותר מעשי הטבח לא רצו להזדהות עם דבר כזה", ציינה, "קודם כל, אנחנו בעצם התחלנו לייצר תכנים שהם נלחמים בדבר הזה, וראינו שלאט לאט שמתחילה הפעולה בעזה, ממש בסופ"ש, בהקשר הזה אנחנו מייצרים דף מסרים שהוא בהקשר שונה. שישראל לא מעוניינת לפגוע בחפים מפשע, אם חמאס לא היה נותן לאזרחים לו, לא היה מכריח אותם להישאר בבתים".

לסיום אמרה קינן: "קיבלתי ביום שישי או חמישי בלילה פעם ראשונה פנייה מגורם רשמי, אבל הם רק הפיצו לנו תוכן ולא נעזרו בנו לדבר הזה. דפי מסרים כתבנו באופן שמבוסס גם על השיח ברשתות וגם דברים שראינו שקורים בעיתונות העולמית. התגובות הן מדהימות, פתאום אני רואה אנשים פרטיים שפונים אליי, שואלים שאלות. אתה מבין שחצית את הגבול של ישראלים, ישראלים בחו"ל ויהודים. אני לא אומרת שהסיפור הוא קל. התמונות מעזה בהחלט לא לטובתנו, זה לא גורם לי להרגיש טוב לראות ילדים מתים בצד השני. זה לא מי שאני, לא ככה חונכתי". 

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM