התכנית לפינוי 28 יישובים הסמוכים לגבול לבנון צה"ל יצאה היום (שני) לפועל. עם זאת, קריית שמונה נשארה מחוץ לרשימת הישובים לפינוי, למרות שירי מאסיבי בוצע אל האזור עם הירי לצפון. ליאת רון שוחחה בתוכניתה ברדיו צפון 104.5FM עם משה צורי, תושב קריית שמונה שהתרעם על כך.

מלחמה בשתי חזיתות? האזהרה והחשש - "להיערך למתקפה בצפון"
צה"ל: "יירטנו עצמים בלתי מזוהים בשמי הצפון"; מטרות של חיזבאללה הותקפו בדרום לבנון

"עזבתי לארבעה ימים, אבל מאוד קשה להיות מחוץ לבית", אמר צורי בפתח דבריו, "יש פה מתיחות מאוד גבוהה, אתמול היה פה ירי כבד מאוד. אני זוכר את הקטיושות לא היה צבע אדום לא הייתה כיפת ברזל, איבדתי חברים שלי היום אני קצת רגוע כי יש לנו את כיפת ברזל ויש את ההתרעות וצה"ל הרבה יותר חזק ממה שהיה אז". 

על כך שלא פינו את קריית שמונה אמר כי "אני לא מבין את הממשלה שלנו שפשוט אומרת לראש העיר, 'תפנו את התושבים' לפחות תפנו את הקשישים, אנשים זקנים מסכנים, תפנו אותם ואחר כך תתחשבנו על קופת העירייה - המדינה צריכה לקום עכשיו לעשות מעשה, מה קורה פה אני לא מבין. שמונים אחוז מקריית שמונה עזבו באופן עצמי למשפחות, לבתי מלון. יש אוכלוסייה חלשה, איפה הם יושבים? הם יושבים במקלט או בתוך הבית, וזהו בזה זה נגמר - אני רוצה שהממשלה שלנו לא תשים אותנו בסימן שאלה, אנחנו לא סוג ב'". 

אחריו התראיין אביחי שטרן, ראש עיריית קריית שמונה, ואמר כי "מהרגע שפיקוד העורף הוציא את ההודעה על פינוי 28 ישובים, אכן אני מוצף בטלפונים של תושבים, בהחלט מי שיכל והייתה לו את היכולת לעשות זאת עצמאית עזב ולא נמצא פה ואכן מי שנמצא פה או כאלה שלא רוצים לעזוב או כאלה שאין להם את האמצעים לעשות זאת בעצמם. אני מהבוקר בטלפונים מול גורמי הצבא, מנסה להסביר להם שזה לא הגיוני. נכון לעכשיו זו ההחלטה, אני כל הבוקר בטלפונים עם כל הגורמים האפשריים, אנחנו אמורים להיות בשלב הבא כביכול, אני מקווה שלא נצטרך יותר מזה, אני חושב שיפה שעת אחת קודם, מי יודע מתי זה יהיה".