בהמשך להודעת שר האוצר בצלאל סמוטריץ', רשות המסים והרשות לניירות ערך פרסמו היום (שני) הקלות נוספות בשל המצב הביטחוני הנובע ממלחמת "חרבות ברזל".

בישראל מעריכים שחיזבאללה לא יתערב - אבל אחרי המחדל כבר לא פוסלים

בין ההקלות, הקלה לעניין מועד הגשה ותשלום של דוח תקופתי ספטמבר 2023 למע"מ: כידוע, בשל אירועי מלחמת "חרבות ברזל" החליט מנהל רשות המסים, מר שי אהרונוביץ', לאפשר לעוסקים להגיש את הדוח התקופתי בגין חודש ספטמבר 2023 עד לתאריך 26.10.2023.

כמו כן, הוחלט על מתן הקלה נוספת לעוסקים, אשר מחזור עסקאותיהם לשנת 2022 אינו עולה על 50 מיליון שקלים, להגיש ולשלם את הדוח התקופתי לחודש ספטמבר 2023 עד ליום שני  27.11.2023, ללא חיוב הפרשי הצמדה, ריבית וקנסות. 

בנוסף לכך, ניתנת הארכת תוקף הקפאת הליכי גביה ואכיפה בכלל מערכי המס עד ליום 1.12.2023: בכלל מערכי המס, מס הכנסה, ניכויים, מיסוי מקרקעין, מע"מ ומכס לא יוטלו עיקולים חדשים בגין חובות, וכן לא יבוצעו הליכי הוצאה לפועל ומימושי עיקולים עד ליום 1.12.2023 מועד זה יעודכן בהתאם למצב הביטחוני. כל זאת, למעט מקרים חריגים באישור סמנכ"לית בכירה לאכיפת הגבייה בלבד.

יודגש, כי הפרשי הצמדה וריבית יחולו על פי החוק ואין מדובר בביטול של עיקולים קיימים או מחיקת חובות אלא רק בעצירת ההליכים האמורים.
גם הרשות לניירות ערך אישרה היום מספר הקלות לגופים המפוקחים על ידה. ההקלות יאפשרו לגופים המפוקחים להתמודד עם קשיים שהתעוררו נוכח גיוס המילואים הרחב שבוצע לטובת המלחמה וכן נוכח המצב הביטחוני שמקשה על החברות לקיים את שגרת הפעילות שלהן, תוך שמירה על עניינו של ציבור המשקיעים.

בין ההקלות: מתן ארכה לתאגידים המדווחים לפרסום דוחות הרבעון השלישי, דחיית מועד הגשת דוחות רבעוניים של חברות ניהול התיקים, דחיית כניסת הוראת קרן מחקה לתוקף והקלות זמניות לגבי חובות זיהוי לקוח ושימוש במסמכי מקור לפי חוק איסור הלבנת הון. כמו כן נדחו בחינות הרישוי למנהלי תיקים.

יו"ר הרשות עו"ד ספי זינגר מסר: "מאז פרוץ מלחמת 'חרבות ברזל', עוקבת רשות ניירות ערך באופן רציף ומעמיק אחר הנעשה בשוק ההון כדי להבטיח את תפקודו הסדיר. כמו כן, סגל הרשות מקיים שיח רציף עם הגופים המפוקחים ונציגיהם, על מנת לוודא כי הם שומרים על הרציפות התפקודית, לרבות בכל הנוגע למתן שירות ללקוחות, וכן על מנת לבדוק מהן ההקלות הנדרשות עבורם בכדי להתמודד עם הקשיים בתקופה זו. ההקלות שאושרו היום נועדו למטרות אלו. הרשות ממשיכה לעקוב אחר השוק וצרכיו וכן לבחון מתן הקלות נוספות במידת הצורך".

מענה לפניות בנושא רשות המיסים יינתן במסגרת השירותים המקוונים:
א. מערכת פניות מייצגים
ב. מערכת מפ"ל

בנוסף, למייצגים המגויסים לשירות המילואים יינתן מענה מיוחד, מלבד בערוצי הפניה הרגילים, גם בתיבת פניות ייעודית במטה אכיפת הגביה ברשות המסים בדוא"ל 
[email protected] 

האמור הינו בנוסף להקלות עליהם הודיעה רשות המסים ב-  10.10.2023 בקישור להלן: https://www.gov.il/he/departments/news/sa101023-2