אייל נווה, מקבוצת "אחים לנשק", התראיין הבוקר (שלישי) ב-103FM, והתייחס להודעה על סיום המחאה לאחר הטבח הרצחני שביצעו מחבלי החמאס בדרום הארץ. "אנחנו ביום שבת, אותו יום שבת, בשעה 7:00 בבוקר, עוד לפני שהתחילו לגייס, כבר הודענו שברשתות אצלנו שכולם חוזרים לצבא. בשעה 10:00 התחלנו להכין את החמ"ל, החמ"ל האזרחי הגדול בישראל, שהמטרה שלנו זה לעזור לצה"ל לנצח ולעטוף את תושבי העוטף, המשפחות השכולות. מבצעים כל משימה אזרחית, קטנה כגדולה", סיפר. 

היום ה-11 ללחימה | ביידן יבקר בישראל; צה"ל תקף מעל 200 מטרות ביממה
"ירינו צרורות וחיסלנו אותם": העדות הדרמטית של מפקדת בפלוגת טנקיסטיות

עוד הוסיף: "מאכילים 30 אלף משפחות ביום, נמצאים בחמ"ל קדמי, חילצנו אלפיים משפחות. יש לנו עשרת אלפים משפחות שרוצות לארח. יש לנו חמ"ל נעדרים וחטופים שעובדים יחד מהצבא. כמעט כל דבר שאתם יכולים לחשוב עליו - אנחנו שם". 

חלק ממכם התגייסתם לצבא, מי מתפעל?
"המון מאיתנו נמצאים בצה"ל בתפקידים המבצעיים, אנחנו מעל 15 אלף איש מתנדבים. באקספו זה החמ"ל האחורי שלנו, אני קורא לכולם להביא ציוד, ציוד לחיילים, פשוט תבואו לשער 7 בביתן 2. אנחנו תשעה חודשים התחברנו והפכנו להיות גוש מאוד מאוד מחובר שיודע לעבוד יחד, אנשים שסומכים אחד על השני, שמנו תשתיות שהלוואי והמדינה תיקח את התשתיות האלה אליה. אנחנו מאוד מדוייקים, יש מערך אדיר של קבלת הבקשות, בדיקה שהן אמיתיות, שילוח שלהן. אנחנו עובדים כצוות כאילו אנחנו עובדים שנים יחד.

הוא התייחס לתקופת המחאה: "לא אכפת לי מה צועקים, לא היה אכפת לי כשקיללנו אותנו, והיום קוראים לנו במקום אחים לנשק מלאכים לנשק. אנחנו מפיצים היום אור בכל המדינה, את אותו לב שהיה לנו לפני האירוע המחריד הזה, זה אותו לב שעובד. אפילו לא היה שינוי, זה היה החלק הכי טבעי בעולם שנתגייס למען המדינה. היינו למען המדינה תשעה חודשים. אותו לב ממשיך פשוט לפעול ולעשות את מה שהוא צריך - להגן על המדינה הזו".

עד כמה הממשק של עם פקידי הממשלה משתפר?
"הצבא אנחנו היינו יכולים להביא אפודים יותר מוקדם והצבא התחיל לחבור אלינו והוא עושה עבוד הנפלאה, היום אנחנו חלק אינטגרלי מהצבא. אנחנו מביאים אפודים לארץ, עושים בדיקה של האפודים ונותנים לצבא לחלק. זו התחלה טובה של קשר והבנה. עם הפקידות הממשלתית יותר קשה, בירוקרטיה. הגופים האזרחיים עובדים מהר, אני מקווה שנוכל לסייע אחד לשני".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm