ב-7 לאוקטובר, יום שבת השחור, מחבלי ארגון הטרור חמאס חדרו לעוטף עזה, טבחו באנשים ללא הבחנה, בגברים ונשים, בילדים ובקשישים. בין הזוועות, המחבלים טבחו במיניבוס שהסיע אנשים מבוגרים, ביניהם ניצולי שואה שנסעו ליום כיף בים המלח ורצחו 15 קשישים ומבוגרים.

"אומץ שאי אפשר לתאר": סיפור הגבורה של תושבי רהט בקיבוץ בארי
"אמרה המון מילים בלי לומר כלום": אחותה של הנרצחת מהמסיבה בביקורת על השרה גמליאל
 
כשהמיניבוס היה מול הספרייה העירונית בשדרות היה להם פנצ'ר, ואז התחיל צבע אדום, "הוא נסע עם קבוצה מאורגנת, כולם מעל גיל 60 וחלק אפילו מעל גיל 70 וניצולי שואה", סיפר ל"מעריב" אלון פרידמן, בנו של ולרי ז"ל (60) שנרצח על ידי המחבלים.

"זה ממ"ד טכנולוגי, ברגע שיש אזעקה הדלת אמורה להיפתח באופן אוטומטי, מה שלא קרה", אמר פרידמן. "הממ"ד היה סגור והם נשארו בחוץ. שתי חוליות של מחבלים על טנדרים הגיעו והוציאו את כולם להורג. טבחו בכולם, לאף אחד לא היה סיכוי. כולם אנשים מבוגרים שלא מסוגלים באמת להגן על עצמם או לברוח. כולם הופתעו ולא הספיקו לעבד את זה ולהאמין שזה מה שקורה".

"המקלט הטכנולוגי לא נפתח, ניסיתי לעזור להם לפתוח אותו ולפתע היו צעקות אללה ואכבר ויריות מכל הכיוונים, טיל, רימונים שנזרקים", שחזר בפוסט שפרסם ברשתות החברתיות ראובן פסחוב תושב העיר, שעבר במקום. "בו זמנית ניסיתי לבצע ירי עם האקדח שלי, עם 15 כדורים שהיו לי. הרמתי את אחד הילדים שהיו שם ורצתי. סליחה שלא הצלחתי להגן על כולם,  זה תמיד יהיה חרוט לי בזיכרון, כל הגופות".

עוד כתב פסחוב: "אחרי שעתיים שמעתי שיש כוחות באזור, התחמשתי בעוד תחמושת ופשוט עליתי איתם, מיפינו בתים. זאת עירי, פה אני חי, פה גדלתי ופה אשאר".