ראש המועצה האזורית אשכול גדי ירקוני תקף היום (רביעי) במונולוג חריף ונוקב בחדשות 12. בפתח דבריו ציין כי הוא השתנה, "אני לא מדבר כמוכם. אני לא יודע מה קורה עם החטופים והנעדרים שלנו, משפחות צועקות ומי שאחראי עליהם זה גם האנשים שם שפעם חשבנו הם טובים, לא רק החמאס והג'יהאד, מי שלקח אותם הם אנשים 'רגילים' מעזה".

ישראל במלחמה: היום ה-12 למלחמת "חרבות ברזל" | עדכונים שוטפים
"אנשים בממ"דים שמעו איך רוצחים את שכניהם, בארי לא יחזור להיות בארי"

"כשאתם יושבים פה ומדברים אם פגענו בבית חולים או לא - אני לא רוצה לפגוע בבית חולים, אבל זה לא כל כך מעניין אותי. אני לא התחלתי את המלחמה הזאת, הם התחילו. במלחמה יש טעויות ושכל העולם וביידן יסתכלו עלינו ויגידו 'מותר לכם לטעות' ואם היינו נופלים על הבית חולים הזה, זה לא נורא. אם יהיה בית עם הרבה תושבים ומתחת מחבלים ששחטו ורצחו את האנשים שלי - שיפגיזו אותו. אנחנו לא אותם האנשים מיום שבת, לא רואה איך אנחנו חיים שהם כל כך קרובים לגדר. מדינת ישראל צריכה לשנות פאזה, אנחנו לא יכולים שהם יחיו פה והם שם, אנחנו צריכים לדאוג שהם לא יהיו לידינו", הוסיף.

בסיום דבריו הדגישו ואמר כי "הם משהו זוועתי, חשבנו רק החמאס אבל לא. אם התושבים חפצי החיים לא יוציאו את התושבים שלי - אין להם זכות לחיות יותר. אני דורש ממדינת ישראל וצה"ל לסיים את המשימה הזאת, שנוכל לחיות בשקט ושהם יהיו במקום הבא, אחרת לא נוכל לחיות שם והגבול יהיה קרוב לירושלים ותל אביב. זה לא המבחן של אשכול, זה המבחן של מדינת ישראל ואם ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל לא יעשו את העבודה אז לא נוכל לפתח את האזור".