סערת צילומי הבתים: בעיצומה של הלחימה מול חמאס וחיזבאללה, פורסמו בימים האחרונים ברשתות החברתיות פוסטים רבים של אזרחים שטענו כי הבחינו בבני מיעוטים שצילמו את בתיהם. במשטרה בדקו את הדברים והבהירו כי "חלק מהמקרים לא מעכשיו", וכי "לא מדובר בפעילות חבלנית עוינת", ואולם הפניות בנושא ממשיכות לזרום גם הבוקר (חמישי) למערכת מעריב.

"קברי אחים": כך כוח של 12 חיילים חיסל מאות מחבלים במסיבה השחורה

תושב באר שבע שתיעד הבוקר אישה שמצלמת בתים בעיר, סיפר: "עברתי באחד הרחובות בעיר מאחורי הגנים וראיתי מישהי חשודה מצלמת שני בניינים וכשהיא קלטה שצילמתי אותה היא הורידה את הפלאפון והמשיכה ללכת. לדעתי לא סתם צצים כל כך הרבה מקרים ברחבי הארץ של אנשים שמתחילים לצלם בניינים". גם בלהבים התושבים מודאגים: "בכל ערב יש ירי מסיבי בכבישים וביער העוטף את היישוב מאופנועים שיוצאים מהפזורה. עשרות תושבים מתקשרים למשטרה שלא עושה כלום ועונה: '' זה מרהט, זה תקין'', אמרה ל"מעריב" תושבת העיר. "קבוצות פרשים מלוות במכוניות מגיעות לפתחי היישוב במה שנראה כאימון לפני אסון - היישוב שלנו פרוץ לחלוטין, אין לנו מספיק כוחות ואין שום הגנה או תחושת מוגנות".

"מה שקורה עכשיו זה הפרומו לתוכנית הגדולה להשתלטות על ערים בכל הארץ", אמר יהודה בננו, יו"ר תושבים למען הנגב וחבר ועדת הביטחון של עיריית באר שבע. "הפתרון זה לסגור את היציאות והכניסות בכל עיר, לשים בכל שכונה ניידת או סיירת שתפעל במקום. שגם אם חלילה יכנסו אותם פורעי חוק שהיו בשומר חומות לערים שלנו אז יהיה מענה מהיר. במידה וזה לא יקרה יכול להיות פה טבח המוני ברחובות ולזה אנחנו לא רוצים להגיע". 

המשטרה על האזרחים המצלמים בניינים (צילום: דוברות המשטרה)

"צריך להקים כיתות כוננות כמה שיותר מהר, אין זמן. על פי דוח השב"כ 40 אחוז מאותם פורעים הם אותם פורעים מאיחוד המשפחות. הצילומים האלה לדעתי מעבירים מידע - אולי אין לזה אימות רשמי, זה לא מעניין אותי. אנחנו צריכים להפיק לקחים ולא לקחת סיכון. או שאנחנו אומרים תשאירו את המצב או שאנחנו מכינים תרופה למכה. גם אם סתם צילמו זה לא מעניין. צריך להיות מוכנים אם חס וחלילה יוצאים עלינו אותם אנשים כמו בשומר החומות. יש כמות בלתי מבוטלת של נשקים בלתי חוקיים ואתה לא יודע מה יעשו איתם ומזה אנשים מפחדים ובצדק". 

ממשטרת ישראל נמסר: "בשעות האחרונות מפורסמים במרשתת מספר אירועים בהם נראים חשודים בסמוך למבני מגורים כאשר אלו נראים מצלמים את המתחם. יודגש כי בכלל האירועים שנבדקו על ידי השוטרים לא עלה חשד לפח"ע. ככלל ובטח בימים אלו כל דיווח מסוג זה מטופל במהירות וביסודיות ע"י אלפי השוטרים והלוחמים הנמצאים בכלל הערים בכוחות מתוגברים ומוכנים לכל תרחיש. משטרת ישראל שבה וקוראת לאזרחים להמשיך ולגלות עירנות ולהתקשר בזמן אמת למוקד 100 בכל אירוע חריג. על מנת שלא לייצר תבהלה , הציבור מתבקש שלא לשרשר הודעות אלו ברשת ולהעבירם לטיפול משטרתי ללא דיחוי".

התכתבות בין תושבים בדרום (צילום: צילום מסך)
התכתבות בין תושבים בדרום (צילום: צילום מסך)