ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו), יו"ר ועדת הקליטה וממלא מקום בוועדת הכספים, שוחח היום (חמישי) עם ליאת רון ויעל איילון ב-103FM והתייחס לביקורת שמופנית כלפי משרד האוצר בימים אלו.

לא אחראי סדרתי: נתניהו לא ידע, לא שמע, לא ראה ולא הוזהר | דעה
מי שחושב ולו לדקה שביבי ילך אחרי המלחמה, טועה, מטעה ובעיקר הוזה

פורר תקף: "אין מנגנון חירום. כל מה שהיה אמור לטפל במשק בשעת חירום, רשות חירום לאומית, הכול כמעט קרס. אנחנו מוצאים את עצמנו חברי הכנסת ממלאים את תפקידה של הממשלה ופותרים בעיות. חברי ממשלה מתחילים לפנות לחברי כנסת ואומרים 'תעזרו לנו לפתור בעיה כזו או אחרת'. העסק לא עובד. אנחנו נמצאים ב־12 יום למלחמה והעסקים צריכים זו וודאות. הם לא צריכים לחכות למסיבת עיתונאים של שר האוצר – צריך לדבר איתם מהיום הראשון". 

לשאלת המראיינים, מדוע יו"ר הוועדה חבר הכנסת משה גפני מעכב את אישור התקציבים, ומתנגד להסתת התקציבים הקואליציוניים למימון המלחמה, השיב: "זה הרבה יותר מזה. כמו שאמרתי אנחנו כבר שבועיים לתוך המלחמה ואני עמדתי ברשות ועדת הכספים בזמן הקורונה – אנחנו ניהלנו את הדברים מסביב לשעון בכדי להניע את הממשלה לפעולה מול המשק. דרשתי ממנו לעשות את זה, אבל זה לא קורה. היינו צריכים להיות יום ולילה בוועדת כספים בכדי לפתור בעיות. נדהמתי לקרוא שתקציבים שאמורים לעבור לא עוברים. אחרי שהפעלנו לחץ מאוד כבד נקבע דיון ליום שני הקרוב. אני הייתי קובע את הדיון הזה כבר ביום ראשון - אנחנו לא בלוח זמנים רגיל. אנשים מתנהגים כאילו אנחנו בסדר יום רגיל, אבל אנחנו לא".

לסיום הדגיש: "הייתי מצפה שוועדת הכספים תתכנס מדי יום. הייתי מצפה מהממשלה להתחיל לייצר וודאות כלכלית, ולתת למשק שקט בגזרה הזו ולהודיע לאוצר אנא הודיעו באופן רשמי לכל בעלי העסקים, בוודאי לאלו בעוטף עזה – שיקבלו את מלוא את מלוא הפיצוי". 

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי 103FM