ירי הרקטות לעבר יישובי העוטף ודרום הארץ לא נפסק במהלך סוף השבוע, והתושבים שטרם פונו לערים בטוחות יותר נותרו מתוסכלים בבתיהם. אתמול סיפר אחד מתושבי הדרום לחדשות 12 על המצב המורכב: "יש פחד, יש כאוס, הילדים בוכים". אתמול נפגע בית בשדרות מפגיעה ישירה, ולמרבה המזל לא היו נפגעים. אזעקות צבע אדום נשמעו גם באשדוד ובאשקלון. במהלך אזעקה באשדוד התמוטטה ילדה כבת 10 ואיבדה את הכרתה. צוות מד"א העניק לה טיפול רפואי ופינה אותה לבית החולים, תוך כדי ביצוע פעולות החייאה. עד הגעת האמבולנס לבית החולים לבה של הילדה שב לפעום, והיא מתאוששת.

בראיון לחדשות 12 סיפר תושב אשקלון יקיר סיידה: "התחושה לא קלה. מה־7 בחודש כולנו קמנו למציאות קשוחה מאוד. האווירה כאן קשה, אבל אנחנו מתמודדים. החבר'ה לא רוצים לעזוב את הבית, למרות שיש פה המון נפילות והמון מטחים מאוד כבדים. הקמנו קבוצה וקראנו לה 'זכויות אשקלון כדין העוטף', שמונה כ־10,000 תושבים. אומנם מה שאנו עוברים מתגמד לעומת מה שעברו בעוטף עזה, אבל המצב פה קשה. עד כה היו בין 200 ל־300 נפילות בעיר, אווירה קשה, עסקים סגורים, כבישים ריקים. אתמול ניסינו לעשות קידוש לכבוד שבת, כשהמבוגרים יצאו החוצה והילדים נשארו בממ"ד - סיטואציות לא נעימות. אבל לא להתבלבל, אנחנו עם חזק, ואין לי ספק שננצח".

כשנשאל אם הוא ומשפחתו מצליחים לישון בלילות, סיידה השיב: "חלק כן וחלק לא. אשתי לא. מה שקורה פה בקבוצות הוואטסאפ השכונתיות זה טירוף, אנשים כל היום במצלמות על כל דבר הכי קטן שעובר פה. כל רכב שעובר יוצאים אנשים לבדוק, חסרה תחושת הביטחון. בימים הראשונים למלחמה היו כמה ניסיונות חדירה לעיר. רצינו להקפיץ כוחות, אבל לא היה עם מי לדבר. יש פחד, יש כאוס, הילדים בוכים, וגם כשהם רוצים לבכות ולפרוק, מבקשים מהם להיות בשקט - סיטואציות קשות מאוד שלא התמודדנו איתן עד היום. זו המציאות. צריך לתת לצבא לעשות את העבודה כמה שיותר מהר. זה לא פשוט".

ראש עיריית אשקלון תומר גלאם יצא אתמול לזירות שספגו פגיעה ישירה ושוחח עם התושבים במקום. ״נפגשנו ושוחחנו עם התושבים, שבזכות ההקפדה שלהם על ההנחיות, האירועים הסתיימו ללא נפגעים בגוף. אנחנו שבים ומבקשים, לא להתקהל סביב זירות נפילה, זה מהווה הפרעה לכוחות הביטחון בשטח ובעיקר - מהווה סכנת חיים של ממש״.