שמואל קבסה, תושב קריית שמונה, הופתע לגלות כי לאחר שהתפנה מהעיר יחד עם עשרות אלפי תושבים בעקבות המצב הביטחוני בגבול לבנון, והופנה למלון בתל אביב דרך חמ"ל העירייה, הוא הגיע לפתח המלון והתוודע כי אין לו מקום שם כלל. בריאיון לתוכנית קלמן ליברמן בכאן רשת ב סיפר קבסה על המצב המתסכל.

בישראל מעריכים: זה היקף ארסנל הטילים ושיעור הלוחמים של חיזבאללה

קבסה שיתף: "פשוט זרקו אותנו כפליטים משם. אני נולדתי בקריית שמונה, ואני שם משנת 1964. ביום שישי קיבלנו הודעה מחמ"ל קריית שמונה להתפנות למלון בתל אביב, שיש לנו הזמנה והכל בסדר. הגענו למלון במוצ"ש, כי הרי יש הזמנה שהובטחה לי עד שעה 12:00 ביום ראשון. הגעתי למלון והכל התפוצץ בפנים. פשוט דחו אותנו, אמרנו לנו שכל החדרים תפוסים ויצאנו משם בבושת פנים. זה מאכזב, נסענו על ריק סתם".

הוא סיפר: "הגעתי בסביבות עשר בלילה, ואז בלית ברירה, אחרי שלוש שעות נסיעה אני נוסע לבת שלי, לדירת חדר בפתח תקווה עם התינוקת. רצינו קצת שקט מכל המצב הביטחוני. ההחלטה לפנות את קריית שמונה היא החלטה מבורכת של הרשויות, הכול סיסמאות אבל מעשים ריקים. שמעתי על עוד אנשים שנסעו למלונות וחזרו. זה סתם דבר ששולחים אנשים לריק. לא להבטיח לנו הבטחות שלא קיימות".

כוחות צה''ל בגבול לבנון (צילום: David Cohen/Flash90)
כוחות צה''ל בגבול לבנון (צילום: David Cohen/Flash90)

מנכ"ל עיריית קריית שמונה מסר בתגובה למקרה כי כשעתיים לאחר ההודעה משרד התיירות ביטל את הוראת הפינוי: "ביטלו אותה משום שניתנה לעשרים אלף תושבים והתברר שיש מספיק חדרים רק לשלושים אחוזים מהם, פחות אפילו, היה כאוס. אתמול הוחלט שמשרד התיירות אין לו את היכולת המקצועית לנהל את זה ושכרו סוכנות נסיעות".

חיים כץ, שר התיירות שגם כן הגיב למקרה, שם את האשמה על העירייה: "המדינה קיבלה החלטה לפנות את קריית שמונה, זה לא כמו שהיה בתחילת הדרך שהמלונות היו ריקים ולקחו יישוב ומילאו אותו. יש כאלה שלא רצו לפתוח את המלונות. אספנו כחמשת אלפים חדרים והעברנו אותם לעירייה, כנראה שהאירוע גדול על העירייה וזה בסדר. משרד התיירות יפנה את כולם, זה לא גדול על משרד התיירות".