בלעדי: האגודה לזכויות האזרח פנתה לרשות החירום הלאומית (רח"ל) בדרישה לפעול באופן מיידי לפינוי מסובסד של תושבים בישובים באזור הדרום שסופגים מטחי רקטות ומתגוררים בבתים ללא מיגון, ובפרט של תושבים פגיעים במיוחד כמו אנשים עם מוגבלויות וקשישים. ממידע שהגיע לאגודה לזכויות האזרח, עולה כי מאז יום חמישי פונו מאשקלון על ידי מתנדבים 425 אנשים עם מוגבלויות פיזיות וקוגניטיביות, קשישים ומונשמים - כולם מבתים ללא מיגון ורבים מהם מבתים שנפגעו קשה. היחידים שפונו על ידי המדינה הם המועטים שביתם נהרס לגמרי וכן משפחות מועטות במצבים קיצוניים כמו עם נכויות קשות מרובות.

מחלקת הרווחה של עיריית אשקלון ביקשה מארגונים שונים עזרה לגבי 530 משפחות נוספות שבטיפול מערכת הרווחה, בכולן בעלי צרכים מיוחדים וכולן ללא מיגון, אך דבר זה טרם התאפשר כיוון שהארגונים המתנדבים אינם יכולים לממן את עלות הפינויים נוסף על כל מה שעשו עד עתה.

פגיעה ישירה ברכבים באשקלון (צילום :רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

בעקבות המידע, דורשת האגודה לזכויות האזרח מרח"ל לפעול לאלתר לקביעת אמות מידה לפינוי תושבים על בסיס פרמטרים הבאים: מידת חשיפת הישוב לירי מרצועת עזה, מידת מיגונם הפרטנית של התושבים, מידת פגיעותו הפרטנית של התושב.

באגודה מוסיפים: "יש לפעול לפנותם על חשבון המדינה, כפי שנעשה עד כה ביחס לישובים אחרים, ואין להטיל את האחריות לכך על הרשות המקומית. יש לפרסם לציבור מהן אמות המידה לפינוי ויש להיערך לכך גם ביחס ליישובי הצפון. ההחלטה שלא לפנות תושבים פגיעים במיוחד המתגוררים בערים הסופגות מכות אש קשות, מהווה הפליה ברורה וקשה כנגד אנשים החיים בעוני ובהדרה, ונגד תושבי רשויות שאינן עשירות דיין לממן פינוי תושבים".