ענבר הימן, צעירה שהגיעה לאזור המסיבה ברעים על מנת לסייע לאלו שעלולים לא לחוש בטוב במהלך הבילוי, נחטפה לעזה לפני 17 יום, באותה שבת שחורה ששינתה לעד את המציאות הישראלית כפי שאנחנו מכירים אותה. עידו הימן, אחיה, שוחח הבוקר (שני) עם אודי סגל וענת דוידוב ב-103FM ושיתף בסיוט שעוברת המשפחה מאז.

היום ה-17 ללחימה | דיווח: ממשל ביידן ייעץ לישראל לדחות את הכניסה הקרקעית
אחרי שבועיים: המערכה נמצאת במצב סטטי ולא לטובת ישראל | טל לב רם

"ידענו שהיא נחטפה יום למחרת", סיפר הימן. "ענבר בהתחלה חשבה שמדובר בטילים. היא ברחה עם עוד איזה שני חבר'ה. מהעדויות שלהם הבנו שרדפו אחריהם מחבלים, ואחרי זמן מסוים של ריצה הם תפסו את ענבר, ופשוט אחד מהם הצמיד לה סכין לגרון. באו עוד שני מחבלים על אופנוע ולקחו אותה לכיוון עזה. אני האחרון שדיבר איתה, ב-07:30 בבוקר. היא אמרה שיש טילים ושם התנתקה השיחה והיא סיימה לדבר. עוד לא מצאו את מכשיר הטלפון שלה".
 
הימן נשאל האם את כל תיאור החטיפה הוא יודע מגורמים רשמיים או מצילומים של חמאס. על כך השיב: "במקרה שלנו זה היה קל יותר כי גם היה סרטון, שבו רואים את ענבר מחוסרת הכרה ולא נושמת. אנחנו יודעים גם מגורמים מדיניים שהיא חטופה".
 
עוד סיפר, כי מאז אותה שבת ארורה המשפחה נמצאת בסיוט. "סיוט אחד מתמשך. ההורים שלי לא מצליחים לעבוד וגם אני. הם עדיין בהלם קרב. הם משקיעים את כל המאמצים שלהם בענבר. אמא שלי אישה חזקה, משאירה את כל המשפחה אופטימית כמה שאפשר".


 
הוא ציין כי "על מאמצים כלשהם אנחנו לא יודעים כלום. אנחנו מדברים עם גורמים מוסמכים, והם אומרים בסופו של דבר שענבר נחטפה. כרגע הם בעיקר עוזרים לנו בעזרה שאפשר לקרוא לה הומניטרית. לנו עוזרים קצת בזמן שלענבר אין כלום".

סיפורה של ענבר עלה לכותרות גם בהקשר נוסף, לאחר שבעל הבית שלה דרש משותפה של ענבר לדירה לשלם את חלקה בשכר הדירה,  למרות הסיטואציה יוצאת הדופן.

"הדבר הזה הגיע משום מקום בתזמון הכי לא מתאים שיש", אמר הימן. "בסופו של דבר הילדה נחטפה - וזה מה שעניין את בעל הדירה. זכותו, אבל עדיין תזמון רע. בסופו של דבר הוא קיבל את הכסף כי מכבי חיפה ישלמו את הכל. הוא לא ויתר. ענבר וחבריה מעריצים מאוד חזקים של הקבוצה".

על שיר שכתבה ושרה ענבר בשם "קשה לי" סיפר: "היא אדם מיוחד, ומאוד אוהבת שירה מדברת, שירה מספרת. ענבר אומרת את כל מה שהיא חושבת על היקום, על האנשים. בשיר הזה היא מתארת איך אנחנו יותר על המסך ופחות אחד על השני. היא מאמינה בעולם טוב יותר. חטפו את הבן אדם הלא נכון".


  
סייע בעריכת הכתבה: יניב מורוזובסקי, 103FM