טרגדיה אכזרית: ילד בן ארבע וחצי טבע היום (שני) בבריכת השחיה של מלון בתל אביב ומצא את מותו. מדובר בבן למשפחה שהתפנתה מאשקלון וחיפשה ככל הנראה את השקט במרכז הארץ ושם לרוע מזלה, ספגה את האובדן הנורא. משטרת מחוז תל אביב פתחה בחקירה לבירור נסיבות האירוע. 

"מי שמביא חטוף מקבל דירה, התבקשנו לחטוף כמה שיותר": התיעודים מחקירות המחבלים
 
אחרי שנחשפנו לסיפורי הזוועה משבת ה-7 באוקטובר ובצל מלחמת "חרבות הברזל" שהכניסה מדינה שלמה לחרדה והיסטריה מובנת חשוב לציין, כי התרחשה בשבת האחרונה אחת הטרגדיות הקשות שבאופן תמוה לא נחשפה עדיין.

קטין בן ארבע וחצי מצא את מותו כאמור לאחר שטבע בבריכה במלון בתל אביב, לכאורה עוד סיפור מצער ועוצר נשימה אלא, כשמדובר במשפחה תושבת אשקלון שהתפנתה מביתה בשל הטילים, כך נמסר למעריב, והגורל הרע פגש אותה בתל אביב מה שמהווה טרגדיה איומה.

מהפרטים שהובאו לידיעתנו עולה כי בשבת סמוך לשעה 20:20 בערב, הוזעקו צוותים של מד"א לבית מלון ברחוב נחלת בנימין בתל אביב ושם ניסו לבצע פעולות החייאה בקטין כבן ארבע, שפונה לבית החולים דנה לילדים באיכילוב תוך כדי ביצוע פעולות החייאה. זמן קצר לאחר מכן נקבע מותו של הפעוט.

שוטרים שהוזעקו למקום העבירו דיווח למשל"ט על פרטי האירוע שהסתיים בטביעה והמשטרה פתחה בחקירה לבירור הפרטים. מבדיקה ראשונית שנערכה עולה כי הפעוט ואחיו בן השש יצאו מהחדר שבו שהו לבדם בשעה שאימם ירדה למרכול שבסמוך למלון לבצע קנייה של מצרך כלשהו. כשהאם חזרה לחדרה במלון היא נדהמה לגלות שילדיה אינם בחדר. האם החלה בחיפושים במלון ובשלב מסוים אותר הילד כשהוא צף על המים בבריכה ואילו אחיו נמצא בסמוך בריא ושלם.

מיד עלה כי כתובת המגורים של המשפחה הינה באשקלון, אז גם הוברר כי הם עזבו את ביתם בשל ירי הטילים הבלתי פוסק. בעקבות האירוע המצמרר פתחה המשטרה בחקירה. 

על פי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים מתחילת שנה טבעו למוות 18 ילדים, מתוכם 13 ילדים טבעו בבריכה. עוד עולה מהנתונים כי בחמש השנים האחרונות (2018-2022) טבעו למוות 100 ילדים ובני נוער.

אורלי סילבינגר, מנהלת ארגון בטרם לבטיחות ילדים: "יציאה משגרה מוכרת לנו כגורם סיכון לתאונות. ילדים רבים ומשפחותיהם פונו מביתם וגרים בימים אלו במלונות, בתי הארחה ודירות שונות. ההורים רובם עסוקים בהתמודדות עם המצב החדש שנכפה עלינו ועם הטראומות הטריות, בזמן שהילדים סקרנים ובוחנים את סביבתם החדשה. השילוב של כל אלו יחד עלול להוביל לסכנות מיותרות ושוברות לב. אני קוראת לכולם לקחת אחריות, וגם בימים קשים אלו, להבטיח את בטיחות הילדים ואת ההשגחה עליהם".