"חרבות ברזל": נס נוסף - והפעם בפתח תקווה. רקטה שנחתה היום (חמישי) בגג הקומה התשיעית בדירת דופלקס וחדרה אל הקומה השמינית של אותה הדירה, היישר לחדר הסמוך אל הממ"ד, נבלה ברצפת החדר והחלה לשחרר עשן דרך החור שפערה. למרבה המזל, דקות ספורות קדם, יצאה בעלת הבית יחד עם בת הקטנה לאימון באחד המתנ"סים הסמוכים. האם שהיית אמורה להישאר בדירה, לקחה את בתה כאמור, ובשלב שהחלו להיות מופצות תמונות ברשת, של עשן מיתמר מגג הבניין, מיהרה הסבתא, שמתגוררת עם בתה, להגיע לדירה.

הטיל שפגע בפתח תקווה, כפי שצולם על ידי הכבאים (צילום :כבאות והצלה)

למרבה הנס, הם גילו שאין נפגעים לנפש, אך נגרם נזק לדירה. בשלב זה, עדיין פועלים כוחות הכיבוי, ביחד עם כוחות חבלה, לאור חשד שהרקטה לא התפוצצה. כל דיירי הבניין פונו על ידי פיקוד העורף וכוחות ההצלה, כראש העיר, רמי גרינברג, הפנה אותם אל מבנה בית הכנסת הסמוך שממול לבניין.

נפילת הרקטה בפתח תקווה (צילום :אלון חכמון)

מדובר כאמור בבניין בן 9 קומות, עם 36 משפחות, שפונו לבית הכנסת עד לאחר שיתברר האם ניתן לחזור ולשהות בבניין. גם מהנדס העיר נמצא במקום כדי לבחון האם יש סיכון באכלוס הבניין. נציין כי הבוקר טענו דיירים ממבנים סמוכים, על כך שאין להם מרחב מוגן, זאת לאחר שהמקלט היחידי נהרס במסגרת פרויקט פינוי- בינוי. ההצעה הייתה שיגיעו למרחב המוגן מתחת לבית הכנסת. 

כאמור, הרקטה שנחתה יכלה לסכן גם את דיירי המבנים האלו, ונציין עוד כי באותה שכונה עלו תלונות של הורים לפעוטות בגני הילדים. אם כל הילדים היו נשלחים לגן, הייתה נוצרת אנדרלמוסיה, והאירוע היה מגיע למצב של חוסר שליטה. ההורים זועמים: "הנה פיקוד העורף קיבל איתות נוסף מחמאס, כדי שיבין שעדיין מוקדם לפתוח את המעונות שאין בהם מרחבים מוגנים" כך אמרה תושבת השכונה.