הערב (שישי) דובר צה״ל תא״ל דניאל הגרי הצהיר כי ״בשעות האחרונות הגברנו את התקיפות בעזה. חיל האוויר תוקף באופן נרחב מטרות תת קרקע ותשתיות טרור, באופן משמעותי מאוד. בהמשך לפעילות ההתקפית שביצענו בימים האחרונים, כוחות היבשה מרחיבים את הפעילות הקרקעית הערב. צה"ל פועל באופן עוצמתי בכל הממדים על מנת להביא למימוש מטרות המלחמה. מחויבים למשימה הלאומית להשיב את החטופים כולם״. 

"התקיפה הכי גדולה מתחילת המלחמה": צפו בהפגזה המסיבית בעזה
דיווח פלסטיני: "טנקים של צה"ל חצו את הגבול ויורים לעבר מטרות" | שידור חי

על רקע הצהרתו והתעצמות הלחימה בדרום הארץ, היישובים הצפוניים שצמודים לגבול לבנון נמצאים בכוננות מוגברת - והיום אף יותר מתמיד, מחשש לתגובה של חיזבאללה לפעולות צה״ל ברצועת עזה.

משה דוידוביץ ראש המועצה האזורית מטה אשר ויו"ר פורום קו העימות אומר כי ״המתיחות בגבול הצפון נמצאת בשיאה, הציפייה שלנו היא אפס סבלנות להמשך ארועי הירי לעבר ישובינו ומוצבי צה״ל. תושבי קו העימות מצפים להרחקת החיזבאלה מגבול הצפון - ולהסרת האיום המתמיד״.

הערכת מצב בעיריית נהריה (צילום: דוברות עיריית נהריה)
הערכת מצב בעיריית נהריה (צילום: דוברות עיריית נהריה)

ראש עיריית נהריה, רונן מרלי מוסיף לנוכח כוננות השיא כי ״מאז ראשית הלחימה בדרום, העיר נהריה מתנהלת בשגרת חירום. אנו מפעילים שבעה רובעים שמתכללים את המענה לתושבים - ובנוסף תוגברה פעילות המוקד העירוני״, מסר. עוד הוסיף כי "בנוסף, הקמנו משמר עירוני חמוש שפועל יחד עם המשטרה וכוחות הצבא ברחבי העיר ומסייעים לבטחון התושבים. גייסנו מאות מתנדבות ומתנדבים למשמר אזרחי שמסייע לאוכלוסייה הוותיקה והנתמכת בעיר. תושבי העיר נהריה ממושמעים להנחיות ומקפידים עליהן, סומכים על צה״ל וכוחות הבטחון ואנחנו בטוחים שיחד ננצח״.

הערכת מצב במועצה האזורית מטה אשר (צילום: דוברות מטה אשר)
הערכת מצב במועצה האזורית מטה אשר (צילום: דוברות מטה אשר)

ראש מועצת מעלות תרשיחא ארקדי פומרנץ מוסיף לדבריהם ומוסר: ״ראשית אני רוצה לחזק את ידי חיילי ומפקדי צהל וכוחות הביטחון ואת תושבי הארץ כולה. כלל מערכי העירייה במוכנות חירום מלאה, בשבועות האחרונים ביצענו מאמץ עירוני מרוכז בנושא הכשרת מקלטים פרטיים יחד עם צוותי עירייה, משרדי ממשלה, חברת עמיגור ועמידר. בנוסף, בעיר יש עיבוי כוחות של צה״ל, משטרה, פיקוד העורף ויחידת הכוננות והסיוע העירונית. אנו מקיימים קשר שוטף עם הצבא ופיקוד העורף, ניהול הערכות מצב מסודרות ועדכון תמידי של התושבים ההנחיות פיקוד העורף והצבא. כמו כן אנו עם היד על הדופק בכל הקשור להפעלת תוכנית פינוי תושבים מהעיר במידה ויוחלט על כך ע״י הצבא״. 

עמית, בן ה-14, תלמיד כיתה ט׳ בעיר מעלות תרשיחא משתף בתחושותיו על רקע האירועים: ״מאז תחילת המלחמה, התרחשו בעיר מספר אירועים - בעיקר הרבה מאוד בומים, חדירות כלי טיס עוין וחשש לחדירת מחבלים שבסוף לא הייתה. אני לא מפחד מאזעקות, אלא יותר מחדירות המחבלים. אנחנו ערים להמון כוחות צבא באזור בתוך העיר, במיוחד היום. זה לא משהו שהיה לפני - פתאום אני רואה טנקים באמצע הרחוב ואני לא קולט שזה אמיתי. אם המצב יחמיר, אני מאמין שנעזוב את האזור. בכל אופן, אני סומך שהכוחות ישמרו עלינו כי יש כוננות הרבה יותר גבוהה בשטח״, משתף.