בדוח שחיבר פרופ' חגי לוין על מטה החטופים והנעדרים, נחשף גודל הזוועה. לפי דוח המצב, בין החטופים - נפגעות אונס, פצועים קטועי איברים, חולי פרקינסון, פעוטות וקשישים. בדוח צויין: "רבים מהחטופים עוברים סבל עצום ונזקקים בדחיפות לטיפול תרופתי מציל חיים". עוד נכתב כי "יש ילדים עם אוטיזם שנדרשים לסיוע מיוחד, תינוק שניזון רק מתחליפי חלב ובת 23 עם פצעי ירי". בראיון הבוקר (ראשון) ברדיו 103FM סיפר ראש מערך הרפואה והחוסן במטה משפחות החטופים והנעדרים על הזוועות הנחשפות בדוח.

משפחות החטופים לאחר המפגש עם נתניהו: "נאמרו דברים בוטים וברורים"
פסגת הכאב: סיפורה קורע הלב של תמי פלג זיו שנרצחה בכפר עזה

"אנחנו לא יודעים, אבל אנחנו יכולים להעריך", התייחס למצב החטופים והנעדרים. "אנחנו מדברים על למעלה משלושה שבועות, אנו יודעים מהן מחלות הרקע של אותם חטופים, אנחנו יודעים שחלקם סובלים מפציעות חמורות שגם הן מסכנות חיים. גם תנאי המחיה שם, מבחינת התזונה והאוורור, מסכנים בצורה דרמטית. לכן הדחיפות כאן עילאית, צריך לעשות כל מאמץ להחזיר את כל החטופים עכשיו, כל יום שעובר מסכן את חייהם".

בהמשך, הוסיף: "זו סכנת חיים מיידית, ובתוך כל זה, אנו דואגים גם למשפחות. המצב הבלתי נורמלי והקיצוני של חוסר הידיעה מה שלום היקירים קשה מאוד, והוא מקשה את האפשרות לעמוד במצב הזה, זה פשוט מצב בלתי נסבל בצורה שלא תתואר. גם מצב קל יחסית, כמו תת פעילות בלוטת התריס, זה יכול להחמיר מאוד. עצם העובדה שלא נוצר קשר עם החטופים, הצלב האדום לא יכול לוודא שהם מקבלים טיפול כראוי, זה מנוגד לכל אמנה. הצלב האדום אומר בצער רב שכל עוד חמאס לא מאפשר להם ליצור קשר עם החטופים, הם לא יכולים לעשות כלום".

"אנחנו רוצים להיות אופטימיים וחיוביים, אם רוצים לטפל יש להם יכולת מסוימת, אך בחלק מהאנשים צריך לטפל בהם גם במצב שגרה בצורה מסורה ומקצועית", הבהיר פרופ' לוין בסיום. "אין לנו זמן לאבד, הלכידות הלאומית של המדינה היא שלא משאירים פצועים בשטח, זו צריכה להיות העדיפות העליונה שלנו".