סקר של המכון לחירות ואחריות באוניברסיטת רייכמן בשיתוף iPanel, שנערך כשבוע וחצי לאחר תחילת מלחמת "חרבות ברזל", מצא כי 76% מהציבור הישראלי אינם שבעי רצון מתפקוד הממשלה לאחר מתקפת הטרור של חמאס.

המלחמה הפסיכולוגית של חיזבאללה: המסר העמום של נסראללה בתיעוד חדש
צביקה מור, שבנו איתן חטוף בעזה: "לא ללכת לעסקת שליט 2"

בקרב מצביעי הקואליציה שיעור הלא מרוצים מתפקוד הממשלה הוא 57%, כאשר בקרב מצביעי האופוזיציה שיעור הלא מרוצים מגיע ל-90%. מהסקר עולה עוד כי אמון הציבור בצה"ל נשמר - 73% מהציבור רוחשים אמון לצבא. כמו כן, אמון הציבור במשטרה התחזק משמעותית: 49% מביעים אמון גבוה במשטרה (לעומת 25% בחודש שעבר, כפי שמדד המכון בסקר האמון החודשי). גם האמון בתקשורת בעלייה ועומד על 30% (לעומת 18% בחודש שעבר). האמון בשב"כ עומד על 56%.

הסקר מצא גם כי הציבור בישראל מעריך את חוסנה של המדינה כבינוני: 6.1 בסולם של 10-0. מצביעי הקואליציה מעריכים את המדינה כחסונה יותר (6.8) לעומת מצביעי האופוזיציה (5.9). עם זאת, הציבור מאמין ביכולת של צה"ל לשמור על ביטחון המדינה: 72% מאמינים בכך במידה רבה, ועוד 21% מאמינים במידה מסוימת. בנוסף, הסקר מצא רמה גבוהה של פטריוטיות בציבור הישראלי. רוב מכריע של האזרחים, 91%, מביעים גאווה בהיותם ישראלים (עלייה לעומת 77% בסקר שערך המכון בספטמבר). רוב גדול, 74%, מביעים רצון חזק שילדיהם ונכדיהם יחיו בישראל. עוד עולה מהסקר כי הישראלים חלוקים בסוגיית הציות למשפט הבינלאומי בעת הלחימה בחמאס. 36% מסכימים במידה רבה שישראל צריכה לציית למשפט הבינלאומי בעת המלחמה, ו-22% מסכימים במידה מסוימת. 43% מהציבור סבורים כי ישראל אינה צריכה לציית לכללי המשפט הבינלאומי. 

הקרב על תחנת שדרות. קרדיט: דוברות המשטרה (צילום :דוברות המשטרה)

נקודה נוספת שעולה מן הסקר היא היחלשות התמיכה הציבורית בראש הממשלה בנימין נתניהו. התמיכה יורדת בקרב מצביעי הקואליציה ומצביעי האופוזיציה, בהמשך לשחיקת התמיכה בנתניהו במהלך החודשים האחרונים. בכלל המדגם הציון שניתן לנתניהו הוא 3.9. לשם השוואה, הציון שניתן לשר בני גנץ הוא 5.3 וציון הרמטכ"ל הלוי הוא 5.8.