צה"ל ושב"כ הודיעו היום (שני) כי החיילת טוראי אורי מגידיש, שנחטפה לעזה על ידי כוחות החמאס, שוחררה במהלך פעולה קרקעית ברצועת עזה. לפי הצבא, מגידיש נבדקה ומצבה הרפואי טוב. היא נפגשה עם קרובי משפחתה. בפעילות לקחו חלק גם כוחות ימ"מ ויחידות מיוחדות.

"אני לא מאמינה": כך הגיבה איילה חסון לשחרורה של אורי מגידיש מהשבי
משפחות החטופות שהופיעו בסרטון חמאס: "הוקל לנו שהן בחיים"

לפני כשבוע התראיינה בכאן 11 מגי מגידיש כהן, אמא של אורי. אז, בקול שבור, סיפרה על בתה ועל חוסר הידיעה הנורא שבו חיה המשפחה כולה מאז ראו צילומים של אורי נאזקת ע"י מחבלי חמאס ונלקחת לעזה.

"ראינו אותה קשורה מרחוק עם אזיקונים מפלסטיק. אורי למדה בכיתת מופת יצאה עם ציון ממוצע של 97. עשתה מכינה צבאית בהצטיינות. אמרה לאורי 'את רוצה להתגייס?', היא אמרה לי 'בטח שאני רוצה! בשביל מה הלכתי למכינה?'. אמרתי לה שזה קשה לי. כשהיא התגייסה היא בכתה המון בתפקיד שלה בצבא. היא רצתה להוכיח מי היא. היא ילדה חכמה, עם ראש על הכתפיים, מדהימה, יפה".

עוד שיתפה האם: "השיחה האחרונה שלי איתה הייתה שבת לפני. כתבה לי 'אמא, אני במיגונית'. זה הכל. לא שמעתי ממנה כלום יותר. אחר כך ראינו שהיא התקשרה לחבר שלה ב-07:47. הוא לא הספיק לענות לה כי גם הוא חייל. היא צעקה לו 'אוריה תעזור לי, אני לא יודעת מה לעשות!'. היו שם צעקות וצרחות. זה היה נורא. אנחנו רוצים רק טיפת מידע. תעזרו לנו לדעת משהו על הילדה המדהימה הזאת". דודים של אורי שמעו על הבשורה בבית בקריית גת. דודתה מסרה: "תודה לבורא עולם, תודה לעם ישראל, תודה לחיילים". אייל סוזנה, שכן של המשפחה: "אני מכיר את המשפחה 30 שנה,  מגיל 10. זאת שמחה גדולה לעם ישראל - אני מתפלל שכל החטופים ישתחררו".

לבסוף, ביקשה את עזרת הציבור באיתור בתה: "בבקשה תעזרו לנו למצוא אותה, איפה שהיא לא תהיה. בורא עולם תעזור לנו. אני לא הצלחתי ללכת לפגישה של נציגי המשפחות. אני לא יכולה. חוסר הידיעה נורא. תגידו לנו מה קורה בבקשה".

מאז שחזרה אורי מגידיש לביתה, החגיגות בעיצומן, כאשר מאות אנשים עמדו מחוץ לביתה ושרו 'עם ישראל חי' ו-'מי שמאמין לא מפחד' עם דגלי ישראל. אייל סוזנה, שכן של המשפחה סיפר: "אני מכיר את המשפחה 30 שנה,  מגיל 10. זאת שמחה גדולה לעם ישראל - אני מתפלל שכל החטופים ישתחררו". בנוסף, גם ראש עיריית קריית גת הגיעה לברכה. 

בתיעוד מרגש, ניתן לראות את הרגע בו מגידיש התאחדה עם משפחתה ועם סבתה, שבכתה מהתרגשות לראותה. 

אורי מגידיש וסבתה מתאחדות (צילום :שימוש לפי סעיף 27א')

משפחתה של מגידיש סיפרה כי אתמול אמה הפרישה חלה למען שובה: ""אתמול עשינו הפרשת חלה, בירכנו, האמא בכתה - זה עבד. שכל החיילים והחטופים יחזרו בשלום אמן".

אמה של אורי מגידיש מפרישה חלה למען שובה (צילום :שימוש לפי סעיף 27א')

הסרטונים והתמונות בכתבה פורסמו לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר.  אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת : [email protected]