עמותת הגל שלי - לקידום נוער בסיכון באמצעות פעילות ספורטיבית־חברתית בים, מפעילה תוכנית חירום שנותנת מענה לבני נוער ולצעירים מתמודדי טראומה מיישובי הנגב המערבי, שפונו לאחר מתקפת 7 באוקטובר.

המפגש עם הסבתא והפרשת החלה של האמא: חגיגות השחרור של אורי בשיאן
"מגי, הבת שלך בבית!": התגובה המרגשת של איילה חסון לשחרור החיילת בשידור

מרכזי חירום של עמותת הגל שלי פועלים בימים אלה מדי יום ברצף עם מפוני מעוטף עזה ומהדרום, והם גדלים מדי יום ונמצאים בנחשולים, שפיים, מעגן מיכאל וגעש, עם כבר מעל ל־100 נערות ונערים המגיעים אליהם מדי יום כדי לרפא את הגוף והנפש.

המשתתפים מגיעים מכפר עזה, אשקלון, כרמייה, מושב פטיש, אשדוד, שדרות ויישובים נוספים. לאחרונה הצטרפו גם מצפון הארץ, מפנימיית נירים ומשאר יישוב. עשרות רבות של חברי וחברות צוות, מדריכים, מטפלים ומתנדבים מאיישים את המרכזים באופן רציף, כדי להעניק אוזן קשבת, כתף תומכת ופעילות חינוכית איכותית, על מנת לסייע ולו במעט עם חוסר הוודאות, המראות הקשים, הקרובים שכבר אינם והיציבות שנעלמה.

במשך שנים עמותת הגל שלי מפעילה תוכנית ייחודית בשיתוף משרד הביטחון לנפגעי פוסט־טראומה המשתמשת בגלישת גלים ככלי טיפולי, והיא זו שמופעלת עכשיו ביתר שאת והפעם כפעולת מנע לאותה פוסט־טראומה. נוכח המצב ערכו בעמותה התאמות נדרשות, ומרחיבים את התוכנית מדי יום נוכח הצורך הרב והפניות הרבות.

"חשוב לדעת כי אנחנו נמצאים ב'חלון זמן' ייחודי, שבו אנו כחברה יכולים לסייע לנוער על ידי התערבויות יעילות ואפקטיביות. אנחנו מאמינים בלב שלם כי התוכנית תסייע להם למצוא כוחות חדשים לחזור ולתפקד", אומר ירון וקסמן, מייסד ומנכ"ל עמותת הגל שלי, ומוסיף: "מטרת ההקמה של מרכזי החירום עבור בני הנוער, אשר חלקם יצאו מתופת, היא לאפשר לפרוק ולייצר חוויות ושיח באמצעות גלישת גלים בעזרת תוכנית 'כלים מהגלים' - תוכנית ייחודית למתמודדי טראומה.

"המטרה היא לסייע לנערים ולנערות להרגיש במקום בטוח ורגוע במרחב הפתוח – בים, לצד עבודה עם כוחות חיוביים בטבע, שם אפשר לעצור, להתבונן, לעכל וגם לשתף ולהתחבר לרגשות שמציפים אותנו בימים האלה. אנו מאמינים כי הטיפול המיידי שאנו מעניקים לנערים שחוו טראומה קשה יקטין משמעותית את הנזק הנפשי ויאפשר לבני הנוער לקבל כלים כיצד להתמודד".