מלחמת חרבות ברזל: בין הנרצחים הרבים בטבח ביישובי עוטף עזה בשבעה באוקטובר היו גם רועי עידן, צלם Ynet ואשתו סמדר, תושבי קיבוץ כפר עזה. שני ילדיהם הגדולים, מיכאל בן התשע ועמליה בת השש התחבאו בארון בממ"ד במשך 14 שעות וניצלו, והפעוטה אביגיל בת השלוש נחטפה לרצועת עזה.

הילה קורח ואלמוג בוקר נשברו בשידור חי: "אלו היו חברים שלנו"
קרבות עזים בין כוחות צה"ל למחבלי חמאס | תיעוד מעומק הלחימה

אחיו של עידן סייר בבית אליו חדרו המחבלים וביקש להפיץ את התיעוד שבו ניתן לראות את החלל הקטן שבו התחבאו שני הילדים, ואת כתמי הדם של אמם. "זה הארון שבתוכו התחבאו", כתב. "להמחשה של מה שעבר על הילדים שלו".

ארון בממ''ד שבו התחבאו שני ילדים ממחבלי חמאס (צילום: ללא)
ארון בממ''ד שבו התחבאו שני ילדים ממחבלי חמאס (צילום: ללא)

לפני כעשרה ימים הובאו למנוחות סמדר ורועי עידן. סמדר עבדה בשירות הביטחון הכללי ורועי, כאמור, היה צלם של אתר ynet באזור הדרום והספיק לצלם את חדירת המחבלים לקיבוץ. לבקשת המשפחה נוגן השיר "קרן שמש" של בניה ברבי, שהיה אהוב על בני הזוג.

רועי עידן ז''ל (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')
רועי עידן ז''ל (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

כתב הדרום של ynet, מתן צורי, ספד לו: "רועי אהב לצלם בעיקר כלניות. אבל הוא לא אהב מלחמות. גם חצבים בסתיו ונחלים זורמים בחורף. שיטפונות מרהיבים במדבר, להקות זרזירים בצורות משתנות ובקיץ, בחופי הים את שמחת המתרחצים - אבל אף פעם רועי לא אהב לצלם מלחמות. הוא אהב לצלם אנשים שמחים וילדים צוהלים - אבל לא אסונות. הוא אהב לצלם חגים, ילדים מחופשים ובגדים לבנים". עוד אמר: "חייו של רועי הסתיימו, הופקרו כתמונה שהוא הכי לא אהב. שלום לך צלם מוכשר ואהוב".