מלחמת "חרבות ברזל": סמ"ר לביא ליפשיץ (20) ז"ל ממודיעין מכבים-רעות נהרג הבוקר (שלישי) בקרב בצפון רצועת עזה. 

נפלו כגיבורים: שני לוחמי סיירת גבעתי נהרגו בקרבות ברצועת עזה

ניצן ליפשיץ, אביו של לביא ז"ל, ספד לבנו: "זה רגע שמטלטל אותנו. הוא נהרג עם חבר שהלך איתו שנתיים וחצי מאז שהתגייסו. לביא אהב אנשים, הוא היה אדם רגיש, הוא אהב את הצבא, הוא אמר שהוא לא רוצה להיות חיית מלחמה, אמרתי לו לביא יום אחד אתה תלך להציל אנשים, וזה מה שאתה תעשה. לביא, כשהוא יצא לקרב, הוא ידע הוא אמר לי 'אבא אני יודע, הפעם אני נלחם על המדינה שלנו, זה הדבר הנכון', ללביא הייתה רגישות גדולה מאוד, לביא רצה להיות צלם, לעשות קולנוע, טלוויזיה, אני מקווה שהוא יהיה מהאחרונים, יש מעטפת גדולה שאוהבת אותנו ואותו, הוא ידע להעניק, לא וויתר, הוא אמר אבא החיים שלי לא שווים יותר מחיים של חבר אחר, ולכן אני הולך, זהו".

עוד הוסיף: "לכל החיילים - אנחנו מעריכים את העבודה שלכם, אנחנו יודעים שאתם עובדים קשה, אנחנו מקווים שכולכם תחזרו וביום שתשחררו, תהיו רגישים לאנשים שסובבים אתכם, לבע"ח, לסביבה, תהיו אנשים שאוהבים, שמחייכים".

אימו של לביא, שלומית ליפשיץ: "לביא התקשר אליי אחרי שהם לחמו שלושה ימים בנחל עוז, והוא אמר לי - אימא, נקרע לי הלב מהפועלים הזרים, לאן הם יילכו, נקרע לי הלב לראות את הפרות ברפת, מי יבוא לחלוב אותן, נקרע לי הלב שהפרות משוטטות להן עכשיו בין הגופות, אני דיברתי איתו בפעם האחרונה ביום רביעי, ובשישי בבוקר כששלחתי לו הודעה וראיתי וי אחד הבנתי, ידעתי, וידעתי עוד קודם".