דו"ח מדאיג למדי של משרד התפוצות חושף עלייה של 500 אחוזים בהיקף של כלל האירועים האנטישמיים ברחבי העולם בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, על רקע המלחמה של ישראל מול חמאס. אבי כהן סקלי, מנכ"ל משרד התפוצות והמאבק באנטישמיות, הביא היום (חמישי) פרטים נוספים על ממצאי הדו"ח בתוכניתם של ניסים משעל וענת דוידוב ב-103FM.

נציג רוסיה באו"ם: "לישראל אין זכות להגנה עצמית בעימות עם חמאס"
"היה בטיול הגדול שלו וחזר להתגייס": סגן במיל' יובל זילבר נפל בעזה

"מתחילת המלחמה, ה-7 באוקטובר, אנחנו רואים מגמה ברורה כל יום של עלייה", אמר סקלי. "אנחנו מדברים על עלייה של כ-500 אחוזים בהיקף האירועים האנטישמיים. הדבר היותר מדאיג זו עלייה של 330 אחוזים באירועים האנטישמיים האלימים, הפיזיים. אם זה בצלבי קרס ואם זה בהכאות, ואם זה בקללות ואם זה במקרים כמו שראינו בשדה התעופה ברוסיה. אנחנו מדברים על עלייה בעיקר באירופה. מדינות כמו בריטניה, אוסטריה, גרמניה". 

"זה בעיקר שיח הרבה יותר אלים ומיליטנטי בכל סוגי הרשתות החברתיות. דרך אגב, 71 אחוזים מהשיח הזה הוא בשפה הערבית. זה אומר שהם תושבים ערבים במדינות אירופה וארצות הברית בקמפוסים, אבל לצד זה, עלייה מדאיגה לא פחות באירועים הפיזיים ובאיומים על קהילות יהודיות. הדבר הזה מגיע במיוחד תוך כדי הפגנות פרו-פלסטיניות ופרו-חמאס שמתקיימות ברחבי אירופה. מדובר בעוצמה אדירה. ההערכה שלנו ושל גופים נוספים בתוך מדינת ישראל, שככל שהפעולה תעמיק, כך גם הדברים האלה יתגברו". 

במענה לשאלה מה עושה משרד התפוצות כדי להילחם בתופעה, אמר סקלי: "אנחנו מנטרים את זה מדי יום, ואת המידע הזה אנחנו מעבירים בצורה מאוד חדה לקהילות שבהן אנחנו סבורים שיש איום שהוא יותר משיח ברשת. אנחנו עובדים צמוד עם הקהילות היהודיות וההנהגות כי הם מחוברים לשיטור המקומי". 

המונים ברוסיה ניסו לבצע לינץ' בנוסעי טיסה מישראל (צילום :שימוש לפי סעיף 27א')

לדברי סקלי, "30 אחוז מההפגנות הורדנו, לא אנחנו, הם הורידו. אנחנו פונים לקהילה היהודית, הם פונים לשיטור המקומי ולהנהגה המקומית שם, מצליחים להוריד הפגנות. זה לא קורה יותר מדי, אבל זה קורה. אז זה כלי אחד שמסייע להם. כלי שני שמסייע להם, אנחנו עובדים ביחד עם כוחות הביטחון המקומיים, שבשנה וחצי-שנתיים האחרונות עברו פה הכשרות בישראל. סתם לדוגמה, משטרת סאו פאולו, לונדון, ברלין, שבלי קשר למלחמה עברו כאן הכשרה בשנה וחצי האחרונות, ואנחנו עובדים איתם בקשר צמוד כדי לתת מענה. דבר אחרון, אנחנו עובדים מול הרשתות החברתיות באמצעות משרד המשפטים להסרת תכנים". 

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103FM

התמונה והסרטון בכתבה פורסמו לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר. אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]