אלפי אנשים הפגינו אמש (שבת) בתל אביב ובירושלים לשחרור החטופים. במהלך המחאה בירושלים, שהתקיימה מול בית ראש הממשלה, אירעו מספר עימותים עם המפגינים, שלושה בני אדם נעצרו. במקביל, במחאה שהתקיימה בכיכר החטופים, קראו המשפחות לשחרר באופן מיידי את כל 241 החטופים המוחזקים מזה חודש בידי החמאס, ונתנו תנאי לראש הממשלה בנוגע להפסקת אש בין הכוחות הנלחמים.

אין פחד: יהיה המחיר אשר יהיה - דיווח מטלטל עם הלוחמים בתוך הרצועה | צפו
ביקורת על נתניהו? מקורבו לשעבר של רבין: "רוצה להאמין שאצל רבין זה לא היה יכול לקרות"

עצרת למען שחרור החטופים והנעדרים (צילום: רענן ברנובסקי)
עצרת למען שחרור החטופים והנעדרים (צילום: רענן ברנובסקי)

זהבה אשל, סבתא של התצפיתנית הנעדרת רוני אשל, נאמה בכאב בעצרת בתל אביב: "בראש השנה רוניל'ה הבטיחה לי שבסוכות היא תבוא לבקר אותי והיא לא באה. אנחנו מחכים לה, לחבק אותה, להריח אותה. רוני התריעה ואמרה לפני שמונה חודשים שיש פעילות חשודה ליד הגדר, לא רק היא, הן התריעו ולאן זה עבר? לאוזניים ערלות. אני רק רוצה שרוני וכל החטופים וכל הנעדרים וכל הילדים שלנו יחזרו עכשיו הביתה".

רמוס אלוני, שבני משפחתו חטופים, נאם גם כן בעצרת: "יש לנו שתי בנות, דניאל ושרון, שלוש נכדות וגם החתן שלנו, כולם נחטפו. מאז ועד היום, חודש אחרי מה שקרה, אנחנו לא יודעים שום דבר. בשבילנו זה כמו רכבת הרים, זה מטריף לנו את הדעת. אנחנו מבקשים להדגיש שעזרה הומניטרית תינתן רק אם זה לשני הכיוונים. החטופים והנעדרים צריכים לקבל טיפול רפואי כמו שדורשים מאיתנו לתת טיפול לאחרים. כשראש הממשלה אומר שביחד ננצח, ביחד זה רק ביחד עם כל החטופים והנעדרים. אנחנו רוצים לשמוע את ראש הממשלה אומר שאין שום הפסקת אש בלי שחרור כל החטופים והנעדרים וגם לקיים את זה".

גדי ירקוני ראש מועצת אשכול: "מה אפשר להגיד אחרי ששומעים את המשפחות האלה? אנחנו רוצים שעכשיו כולם יחזרו הביתה. גם החטופים וגם הנעדרים. כמעט חודש שאנחנו לא עוצמים עין על האהובים שלנו. 241 חטופים. 120 חטופים ממועצה אזורית אשכול. את מרביתם אני מכיר אישית ועדין לא קיבלנו אות על מצבם. ליבנו שבוי תרתי משמע. ליחיא סינוואר אני אומר שאם לא תחזיר לנו את החטופים והילדים אתה תמות. זוהי משימת חיי, זוהי משימת חייהם של כל הישראלים. להחזיר את כל החטופים ולהחזיר את הבטחון עכשיו. החזרת החטופים הוא אינטרס בטחוני ולא הומניטרי, לא נשקוט עד שכולם יחזרו הביתה בריאים ושלמים".

מירב לשם גונן, שבתה רומי נחטפה במסיבה בדרום: "כולנו כאן יחד, איזו עוצמה יש כאן. יחד נחזיר את כולם הביתה. אנחנו אזרחי מדינת ישראל ומי שאחראית עלינו היא מדינת ישראל והמדינה צריכה לעשות הכל כדי להחזיר את החטופים. אני רואה פה את התמונה של רומי והיא לא הייתה מאמינה שאני עומדת כאן ארבעה שבועות ומדברת לכל כך הרבה אנשים. אנחנו לא שוכחים אף אחד מאחור כולל אורון שאול והדר גולדין. כולם מחזירים את כולם עכשיו".

ארגון נשות השוטרים והסוהרים, בתגובה לקריאות הקשות נגד שוטרים בהפגנה שהתקיימה הערב: "אנחנו מגנים בתוקף את הקריאות שנקראו לעבר שוטרים בהפגנה שהתקיימה הערב. שוטרות ושוטרי משטרת ישראל היו ועודם חוד החנית בהגנה על אזרחי מדינת ישראל ו-58 שוטרות ושוטרים אף קיפחו את חייהם כשלחמו נגד מחבלים וגילו אומץ לב ותושיה. רבים מהשוטרים נפצעו בקרבות ועדיין מאושפזים בבתי החולים. 
אנו קוראים לאזרחי מדינת ישראל לעמוד בימים קשים אלו מאחורי משטרת ישראל והשוטרים ולחזק אותם למען שלומה וביטחונה של מדינת ישראל".

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר: "גיבוי מלא לשוטרי משטרת ישראל, שמהיום הראשון ללחימה נמצאים בחזית ומגנים בחירוף נפש על אזרחי ישראל. מצדיעים לכם".