בסקר חדש של מחלקת המחקר ב־AllJobs נבחנה השפעת המלחמה בשבועות הראשונים שלה על המשק ועל שוק העבודה. 49% העידו שהם כרגע עובדים, 7.5% ציינו שהוצאו לחל"ת בעקבות הלחימה, ו־6% ציינו כי מקום העבודה נסגר עקב הלחימה.

המשפחות הכואבות במסר תקיף לרה"מ: "הפסקת אש - רק בתנאי החזרת כל החטופים והנעדרים"
בתה של החטופה קלרה מרמן: "אמא, אני אוהבת אותך ונלחמת"

בנוסף, 4% מעידים שהם פוטרו בעקבות המלחמה, ו־3% נוספים ציינו שהם התפטרו בעקבותיה. בד בבד, 13% מהעובדים העידו כי במקום עבודתם מתקיים שיח על הרחבת פיטורים והוצאה לחל"ת אם המצב יתמשך. 56% מהעסקים הקפיאו את גיוס העובדים עד להודעה חדשה. 18% מגייסים אך פחות, 21% מגייסים כרגיל, ו־5% הגבירו את היקפי הגיוס דווקא בתקופה זו.

עוד עולה כי 34% מבני הזוג העובדים של חיילי מילואים מעידים שהמעסיקים אינם מתחשבים בכך, בעיקר כשמדובר בעובדים ללא ילדים או עם ילדים גדולים. לשאלה מה הם מצפים ורוצים מהמעסיקים שלהם בנוגע לסיוע כעת, השיבו 38% - רק לא לצאת לחל"ת אלא להמשיך לעבוד. 20% מצפים מהמעסיק לתת יותר זמן להתנדבות בתקופה זו.

הרמטכ"ל בהערכת מצב עם הלוחמים בעזה (צילום :דובר צה"ל)

ליאת בן תורה שושן, מנהלת המחלקה לניהול קריירה ב־AllJobs, אומרת: "ההסכמה הרווחת במשרדי הממשלה היא שהקלה בחל"ת תביא יותר נזק מתועלת, וזאת משום שהיא עלולה לעודד מעסיקים להוציא עובדים לחל"ת יזום ולהשאיר את העסקים סגורים. בתקופה מורכבת זו חשוב שמעסיקים ימשיכו לגלות הבנה לאתגרים הייחודיים העומדים בפני עובדיהם באמצעות מתן אפשרויות גמישות ואף דרך מתן סיוע נפשי".

AllJobs מאפשרת לעסקים שזקוקים לכוח אדם או למתנדבים לטובת המאמץ המלחמתי, לשלוח אליה את הבקשה, והיא תפרסם את המשרה מיידית ללא עלות, ותוודא שהיא מגיעה לכל מי שרלוונטי. החברה גם הקימה קטגוריות חיפוש עבודה ייעודיות מותאמות לתקופה זו, על מנת לענות על צורכי המשק.