קבוצת רופאים הביעה את מחאתה נגד השימוש הציני של ארגון הטרור חמאס בבתי החולים ובפרט בית החולים הגדול שיפא ברצועת עזה. במכתב רשמי, כתבו: "ברגע שארגוני טרור רצחניים בנו כחלק בלתי נפרד מבתי החולים מפקדות רצח וטרור - הם הפכו את בתי החולים למטרה לגיטימית".

עוד צוין כי: "כל מקום בו מסתתרים אנשים ו/או משמש לפעילות טרור מהווה מטרה לגיטימית להשמדה - גם אם מדובר בבתי חולים. לא עוד! תושבי עזה שמצאו לנכון להפוך את בתי החולים לקיני טרור בניסיון לנצל את המוסר המערבי, הם אלה שהביאו על עצמם את השמדתם - יש לחסל טרור בכל מקום ובכל דרך".

פעילי חמאס במנהרות של עזה (צילום: רויטרס)
פעילי חמאס במנהרות של עזה (צילום: רויטרס)

אחד הרופאים מסר: "בתי רפואה הינם אזורים מוגנים מפגיעות אנשי צבא היות שהמקום הינו מרפא ומציל חיי אדם. כל מקום שמתחתיו יש מצבורי נשק וקיני מחבלים איננו מציל חיי אדם כי אם ההיפך - פוגע בחיי אדם. חובה על מדינת ישראל להשמיד כל מקום שמאיים על חיי אזרחיה".

רופא נוסף אמר: "אני נלחם כל חיי להצלת חיי אדם, אך יחד עם זאת, שיפא זה לא בית חולים אלא בית טרור. זו מכונת טרור שהורגת אותנו. אני אישית טיפלתי בחולים מהטבח המחריד. אין לנו ברירה אלא לחסל את הטרור". מד"ר חנה קטן, נמסר: "אעשה ככל שביכולתי כדי לשמור ולהגן על חיילי צה"ל ולהשיבם לשלום לביתם. חובתו של צה"ל להפציץ את המחבלים המסתתרים בבתי החולים בעזה".