מלחמת חרבות ברזל: "היה מאוד מרגש לראות את האחדות של עם ישראל", מספר נבו שרוני, חייל מילואים, שהתחתן עם בחירת ליבו, נופר טאוב-שרוני, במכללת אוהלו בקצרין – בשלוחה של מכללת תל חי.

האינטרסים מתרחקים: מתחים הולכים וגוברים בין ישראל לארה"ב בנוגע למבצע בעזה
הרופאים לצה"ל: "שיפא זה לא בית חולים - זה בית לארגון טרור ויש להשמידו"

נבו ונופר, המתגוררים ביישוב חשמונאים, התארסו לפני כחודשיים, בעת שפעלו במשותף כמתנדבים במחנה קיץ בארה"ב. "חזרנו בחול המועד סוכות ואז יצאנו לקמפינג המסורתי של החברים בנהר הירדן.

התוכנית הייתה שלאחר שמחת תורה נחפש אולם ונתחתן, כבר הודענו למשפחות", מספר נבו – ב'שבת השחורה', כשפרצה המלחמה, היינו בקמפינג וכ-40 חבר'ה, ביניהם אני, הוקפצנו עד הצהריים לשירות מילואים בצו 8. מהקמפינג המשכתי לשירות מילואים כלוחם חי"ר באזור הצפון".

פעילות כוחות צה"ל בתוך רצועת עזה. קרדיט: דובר צה"ל (צילום :דובר צה"ל)

נופר ואנשים נוספים, שהיו בקמפינג ולא הוקפצו, נשארו כדי לקפל את הציוד ולאחר מכן שבו לבתיהם. נבו ונופר כבר סברו שלנוכח התמשכות המלחמה, חתונתם תידחה למועד לא ידוע. אבל מפגש שהתקיים בין נבו  לעינב פרץ, האחראית על חמ"ל הסיוע בהתנדבות בקצרין, הביא לארגון מהיר וספונטאני של החתונה.

"אחרי שבועיים וחצי יצאתי עם חברים להתרעננות בקצרין וכאשר עינב שמעה על החתונה שנדחתה, היא החלה לארגן במהירות חתונה בקצרין", הוא מספר עוד בהתרגשות – "הודענו למשפחות ולחברים וכולם נערכו לקראת החתונה".

לאירוע המשמח, אליו הגיעו מאות בני משפחה, חברים, חיילים המשרתים עם נבו ובאזור ותושבים מקצרין,  גם הגיעו במיוחד די.ג'יי והזמר עקיבא תורג'מן. זאת, על רקע מטעמים וכיבוד בשפע, כאשר על מלאכת ההפקה והארגון ניצחה עינב תורג'מן.

"מאות הגיעו לחתונה שהתקיימה ביום חמישי, הייתה אווירה מאוד שמחה ומרגשת", מספר עוד נבו – "את החופה ערך הרב יצחק ניסים, ראש מכינת אלישע, שהייתי בזמנו תלמיד שלו. לאחר החתונה, בעלי צימרים בקצרין התווכחו ביניהם למי תהיה הזכות לארח אותנו ללילה ונשארנו ללון בצימר ביישוב".

ביום שישי יצא נבו לחופשה לחשמונאים, כדי לקיים את מצוות שבת חתן ביישוב, בהשתתפות המשפחות. "האחדות, ההירתמות מכל הלב של כולם והרצון לשמח חתן וכלה, היו מאוד מרגשים והמחישו את האחדות של עם ישראל", הם מסכמים את החוויה המיוחדת.