רוני אשל בת ה-19 היא תצפיתנית מבסיס נחל עוז, שמוגדרת כנעדרת מה-7 באוקטובר. "בשבת בבוקר היא שלחה סמס לאמא שלה ומאז אבדו עקבותיה וגם היום - כחודש לאחר תחילת המלחמה - עדיין לא ידוע מה עלה בגורלה. אנחנו מאמינים שהיא חטופה, ונמשיך להאמין בזה - עד שנקבל הוכחות אחרות", סיפרה למעריב תאיר קובלסקי, דודתה של רוני.

רות ושניר בעלי המוגבלות רקדו יחד - עכשיו ימשיך את דרכה: "ארקוד בשביל שניכם"

"הבית שלנו הפך לחמ"ל וב-72 השעות הראושנות ראינו שאנחנו לא מצליחים להגיע לשום מידע", המשיכה. "בשלב הזה החלטנו להפוך את החמ"ל המשפחתי לחמ"ל תקשורתי. ההורים של רוני הלכו לתקשורת המקומית ושאר בני המשפחה - לעולמית. כשניסיתי לחשוב איך לספר על רוני, ילדה בת 19 שפשוט לא חזרה הביתה, הבנתי שאני צריכה להתמקד בדברים שהיא אהבה - בהם טיילור סוויפט".

"רוני היא סוויפטי אמיתית, ותכננו לטוס כל בנות המשפחה להופעה שלה באירופה בשנה הבאה, לאחר השחרור של רוני", הוסיפה קובלסקי, "לסוויפטיז, המעריצים של טיילור, יש כוח מטורף כקהילה וחשבתי לנסות ולרתום אותו - פניתי למנהלות של הקבוצה הישראלית ופתאום כל המשתתפות התחילו להעלות יוזמות שונות להעלאת המודעות".

הצמיד של הנעדרת רוני אשל  (צילום: אביה מנחם)
הצמיד של הנעדרת רוני אשל (צילום: אביה מנחם)

"אחת מהן היתה לחלק בהקרנות של הסרט של סיבוב ההופעות שלה צמיד חברות צהוב עם השם של רוני עליו". היא ציינה: "במהלך סיבוב ההופעות בארצות הברית, נוצרה מסורת בה המעריצים מכינים צמידים מחרוזים, ומשלבים בהם שמות של שירים, תאריכים ומשחקי מילים מהשירים. הצמידים הפכו עם הזמן לכלי נהדר בו הסוויפטיז מעבירים מסרים והודעות".

יש היענות לכך בארץ?
"כן, מאוד. היוזמה רצה בצורה מדהימה באינסטגרם ובטיקטוק - והבנות אפילו הצליחו לשכנע את קולנוע לב לתת לנו לתלות במקום מודעות הסרטים - תמונה של הצמיד של רוני, וסינמה סיטי שילבו שקופית מיוחדת על רוני בסרט. היה גם פוסט בעמוד של הפשוטע. לכבוד הפרויקט נפתחו חשבונות אינסטגרם וטיקטוק מיוחדים, וכל התמונות מלוות בתיוג #comebackbehere - שמעבר לסימבוליות במילים הללו, מדובר בציטוט מאחד השירים של טיילור עצמה".

טיילור עצמה ידועה כמי שנמנעת רוב הזמן מהתבטאויות פוליטיות שנויות במחלוקת
"נכון, לכן אני חושבת שאם כן נצליח להגיע לטיילור עצמה - הייתי רק רוצה שהיא תשלח לקהילה שלה מסר טוב ואופטימי, שתעודד אותן לא לוותר ולהמשיך לעשות טוב. זאת דוגמה נוספת לכוח המטורף שיש לביחד ולקהילה - ולמה שאפשר לעשות כשעובדים ביחד".

רוצים להכין צמידי חברות?
כל מה שצריך לעשות זה לקנות חוטים, אותיות ומספרים. הצמידים של רוני צריכים להיות צהובים, כי צהוב זהו הצבע שמייצג חטופים ונעדרים בין היתר. בשלב הבא חותכים חוט באורך המתאים, משחילים את החרוזים RONI710 בכל סגנון שבא לך וקושרים.
במידה ויש רק אותיות - ניתן להפוך את האותיות L, i, o  כדי ליצור את המספרים 7,1,0.

לינקים לאינסטגרם והטיקטוק של הפרוייקט:
https://www.instagram.com/ronisbracelet710/

https://www.tiktok.com/@ronisbracelet710?_t=8h6r4bHKcjq&_r=1