הכנסת אישרה היום בקריאה שלישית תיקון שיכיר גם בבן או בת זוג של נופלים להט״בים כאלמן או אלמנת צה"ל. זאת, ברקע נפילתו של חבר הקהילה הגאה, קצין הלוט"ר סרן במיל׳ שגיא גולן ז״ל.

עשרות שיגורים מלבנון לעבר הקריות והמפרץ; הלוי: "מסוגלים להגיע לכל זירה שנידרש"
כוכב "חתונמי" מתפרק מבכי: "מתי יראו אותנו כבר?"

במסגרת הצעת חוק תגמולים לבני משפחות של נעדרים או חטופים מפעולות איבה או מלחמה, וביוזמת חבר הכנסת יוראי להב הרצנו (יש עתיד) והאגודה למען הלהט״ב, הוכנס גם תיקון לחוק משפחות חיילים שנספו במערכה.

בחוק מ-1950 נכתב על בני זוג של נופלים ״בעלה״ או ״אישתו״ בלבד, וטרם הוכרו בחוק בני זוג מאותו המין. בעקבות בג"ץ שטיינר נגד שר הביטחון ב-1996 הודיע שר הביטחון כי יכיר גם בבני זוג וידועים בציבור חד-מיניים, בדומה להצהרת השר גלנט, אך הנושא מעולם לא הוסדר בחקיקה, עד היום.

יו"ר השדולה הגאה בכנסת, חה"כ יוראי להב הרצנו (יש עתיד): "היום אנחנו מתקנים עוול היסטורי ביחס של המדינה לחברות וחברי הקהילה הגאה. בשעת לחימה אף אדם בישראל לא צריך לעמוד נבוך ובודד, להרגיש לא נחשב. אם אנחנו מספיק טובים כדי לשרת ולהילחם למען המדינה, אז אנחנו מספיק ראויים לחיות בה בכבוד ובשוויון. החוק הזה הוא למענו ובשמו של שגיא גולן ז"ל ובשם כל מי שמאמין בשוויון. וזאת רק ההתחלה. כי מה שהיה הוא לא שיהיה".

רן שלהבי, מנכ״ל האגודה למען הלהט״ב: “המציאות בה הפלו אותנו בחוק לא תימשך עוד. אנחנו שווים מספיק כדי להילחם למען המדינה וכעת נדרש שיכירו בנו כשווים לא רק במותנו אך גם בחיים. תיקון החוק מוקדש לזכרו של סרן שגיא גולן ז״ל, לבן זוגו עומר ולכל המשפחה. הוא חשוב במיוחד לכל הלהט״בים שנמצאים עכשיו בחזית הלחימה ומסמן צעד ראשון בדרך לחקיקה שיוונית רחבה שתבטל את האפליה נגדנו בכל תחומי החיים. זו רק ההתחלה”.