מדינת ישראל מרכינה היום (שלישי) את ראשה, לציון חודש לטבח הרצחני שביצעו מחבלי החמאס בדרום הארץ. מדובר ביוזמות אזרחיות רבות, שמגיעות על מנת לציין את זכרם של הנרצחים. 

היום ה-32 ללחימה: כוחות צה"ל השתלטו על מעוז חמאס בלב הרצועה
הלב נשבר: צה"ל עדכן את משפחותיהם של 339 חללי צה"ל שנפלו

הדגל יורד לחצי התורן, ובשעה 11:00 נערכה דקת דומיה, במהלכה מספר תחנות רדיו - גל"צ וכאן עצרו את שידורן. כמו כן, במוסדות לימוד רבים בתחום ההשכלה הגבוהה, מתקיימים במהלך היום טקסי זיכרון לנרצחים הטבח. פירוט הטקסים המלא

בשעה 18:30 ייערך טקס זיכרון בהיכל התרבות בתל אביב, שבו ייקחו חלק התזמורת הפילהרמונית והזמרים יוני רכטר, נינט, קובי אפללו וגלי עטרי. במהלך הטקס שי בן יעיש יקרא תפילת יזכור ויוקרנו סרטוני זיכרון על הנופלים והנרצחים. טקס זיכרון נוסף יתקיים גם ברחבת בית יד לבנים בפתח תקווה. 

כמו כן, אוניברסיטת בן גוריון הודיעה כי תקים חורשה לזכר הנרצחים במתקפת הטרור. נשיא האוניברסיטה דניאל חיימוביץ', מסר: "האבל שלנו כקהילה, על עשרות רבות של חברות וחברי הקהילה ובני משפחה, משולב בתוך האבל הלאומי. נטיעת עצים הייתה מאז ומתמיד דרך ציונית להנצחה. חורשה זו, בקמפוס החדש והמתפתח שלנו בבאר-שבע, תעמוד כסמל קבוע לכך ששורשינו נטועים בנגב, ושענפינו שואפים לצמוח מעלה מעלה. אנחנו ננצח ונמשיך לפרוח כאן. ביחד". 

בנוסף, פרטנר TV בשיתוף מטה משפחות החטופים והנעדרים, תחל לשלב היום מעברונים בערוצי הסדרות והסרטים בשירות הטלוויזיה, להעלאת המודעות להשבתם.