פעם נוספת, הממ"ד הציל חיים: במטח כבד ששוגר היום (שלישי) באיזור 21:00 בערב מרצועת עזה לעבר גוש דן הייתה פגיעה ישירה בבית בסביון. בני הבית ששהו בממ"ד עם דלת סגורה ניצלו ללא פגע, נזק נגרם לרכוש. 

240 דמויות ברזל: המיצב המצמרר לשחרור החטופים
ראש עיריית גבעתיים לשר הפנים: "העבר כעשרה מיליוני שקלים לצורך מיגון מוסדות החינוך"

מתי בר יעקב, בעלת הבית שנפגע: "הייתה אזעקה ראשונה ואחריה הייתה אזעקה נוספת. רצתי להביא את החתול ומה שקרה זה שהתעכבתי טיהפ ובעלי צעק לי לבוא מהר. רצתי לממ"ד ושמעתי כזה בום חזק, אדיר, כל הבית רעד. אמרתי וואו זה הבית שלנו. פתחתי את הדלת ראיתי הכל זכוכיות שבורות. פשוט לא להאמין שזה קרה. לא נקלט שזה אצלך. מה שחשוב זה שאנשים ילכו למרחב המוגן. אם לא היינו מקשיבים להנחיות לא היינו בחיים".

מתי בר יעקב, שביתה בסביון נפגע מנפילה ישירה (צילום :אלון חכמון)

קובי נבון, שכן שהיה הראשון להגיע לזירת האירוע סיפר: "שמעתי את הנפילה בתוך הממ"ד, הייתי בטוח שזה אצלנו אפילו או אצל השכן. חיכיתי כמה דקות, יצאתי החוצה, לא הצלחתי לצאת האמת הדלת הראשית לא נפתחה".

עוד הוסיף: "משכתי אותה בכל הכוח. כשיצאתי לרחוב ראיתי עשן מצד שמאל. רצתי לתוך האיזור. שתי בתים ממני ראיתי עשן, בית מפורק, נכנסתי פנימה צעקתי אם יש אנשים צעקו לי למעלה 'כאן, כאן', ושמעתי את הקול שלהם, פתחתי את הדלת של הממ"ד והוצאתי אותם. הבית היה מפורק לחלוטין, הוצאתי אותם כי היה ריח של גז, המים דלפו, חששתי שיהיה פיצוץ. אחר כך הגיעו כוחות הביטחון, ברוך השם האירוע היה ללא נפגעים". 

אלוף משנה במיל' יונתן רז שיתף בפרטי האירוע: "מזה כארבעים וחמש דקות יש לנו נפילה במטח האחרון ששוגר לעבר גוש דן. במטח הזה יש לנו נפילה ישירה על בית בסביון. אנחנו שמחים לומר שעוד משפחה הקשיבה להנחיות פיקוד העורף, נכנסה לממ"ד נעלה את הדלת ולמעשה הצילה את החיים שלהם. הישמעות נפלאה להנחיות ומשמעת אזרחית גבוהה ובסך הכל אנחנו מסיימים את האירוע עם נזק לרכוש ולא לבני אדם".

זירת הנפילה בסביון (צילום :אלון חכמון)

ראש מועצת סביון מוטי לנדאו הוסיף:"אנחנו רואים שהנזק הוא רק נזק לרכוש, והמזל וכולם צריכים ללמוד מזה שצריך להיכנס לממד ולסגור את הדלת כמו שצריך כי זה מה שהציל חיים. אם היו נשארים עם דלת פתוחה הם לא היו שורדים כמו עכשיו. שמענו מהם, סגרו את הדלת כמו שצריך וטוב שכולם יעשו את אותו הדבר".