עדות מטלטלת ומצמררת שהצליחו חוקרי להב 433 במשטרה לגבות בימים האחרונים מצעירה שניצלה מן הטבח ברעים באותה שבת שחורה ב–7 באוקטובר, במהלכה תיארה את מעשי הזוועה שנחזו לעיניה ממקום מסתורה, מאותה זווית שבה התמקמה כדי שלא להיחשף בפני המחבלים, מוכיחה באופן נחרץ כי מעבר למעשי הרצח המתועבים, חטיפתם של שבויים ביצעו המחבלים גם עבירות בזויות של אונס, כריתת איברים, השחתה של קורבנות והתעללות אכזרית. 

כתב אישום יוגש נגד שני גברים לאחר שהציתו מוסך ביהוד
לינץ' חמור בתיכון בנתניה: קבוצת תלמידות היכו את חברתן באכזריות ועוכבו

"אני מנסה להסתתר, בזווית העין אני קולטת שהוא אונס אותה ומשנע אותה (כשהיא מדגימה את התנועה עם הידיים כמי שאוחז בקורבן ומטלטל אותה א.ח) הבחורה היתה קודם בחיים, היא עמדה על הרגליים, דיממה מהגב. אבל אז הסיטואציה שהוא (המחבל א.ח) מושך לה בשיער. היה לה שיער ארוך בצבע חום". העדות הזאת היא אחת מעשרות אלפי סרטונים ופסקולים שבידי המשטרה שמבינה בחשיבות של קידום החקירה. בעדות ישנם פרטים מחרידים נוספים ש״מעריב״ בחר שלא לפרט מפאת הקושי הנפשי שהם גורמים.

"אי אפשר להתעלם מהיכולות של כל המעורבים בחקירה הגדולה והמשמעותית ביותר שידעה המדינה", כפי שאומרים בכירי להב ובהם כאמור להב 433 על שלוחותיה ויחידותיה, שב"כ, צה"ל, פרקליטות והיועצת המשפטית לממשלה. "כולם מבינים את חשיבות החקירה ומשמעויותיה הן לצורך מיצוי ההליך הפלילי לצד זה הצבאי לאומי, הן לצורך תיעוד והנצחה של נדבך משמעותי שנכפה על ההיסטוריה של מדינת ישראל בעת הזו".

"זוהי משימת חיינו ונעמוד באתגר הזה בצורה הכי טובה שרק אפשר", מתחייבים בפיקוד להב ומציינים כי החקירה מתנהלת בשיתוף פעולה הדוק עם הגופים הנוספים בראשות השב"כ. "כולם מבינים שמדובר באירוע אחר בסדר גודל שלא ידענו, אירוע שלא התנסינו בו ולא חווינו כמוהו גם לא במקרה אייכמן. המטרה שלנו היא לאסוף ראיות על מנת להעמיד לדין בגין עבירות פליליות חמורות שנעשו בקורבנות על ידי המחבלים הארורים שנתפסו. אנחנו שואפים יחד עם הפרקליטות והיועצת המשפטית לגבש תשתית שתקשור כל אחד מהמחבלים שבידינו לכלל העבירות, תוך שיתוף פעולה, דפוס פעולה, שיטה וכמובן תכנון מוקדם לבצע את המעשים המתועבים", אומרים בפיקוד להב.

חשוב לציין כי מדובר בחקירה המתנהלת בשלושה מישורים, כאשר יש ערך רב מאד לעדויות שנגבות מהעצורים עד כה, לרבות "מידע זהב" שיש בו כדי לסייע הן בהתקדמות בתחום הביטחוני, בהגנה על הלוחמים בשטח היום וכמובן בהתנהלות המדינית.

עוד נבהיר, כי במסגרת החקירה נאספים תיעודים מכל פלטפורמה אפשרית וזאת כדי למקסם את הראיות הקונקרטיות מול העצורים כמובן, להצליח לספר דרך הפורנזיקה את הסיפור על פעילות האויב בשטחי המדינה וכמובן ליצור זיכרון לאומי לאירוע הבלתי נשכח.

בימים אלו שוקדים במשטרה באמצעות חברה אזרחית על העלאת אפליקציה שבה יוכלו כל מי שנכחו במסיבה, היו מעורבים במאורעות ה–7 באוקטובר להעלות את עדותם ובכך להרחיב את הזיכרון. 

במשטרה, באמצעות מערך הסייבר, מאגדים את כל נושא הפורנזיקה ובמסגרת זו הצליחו להתחקות אחרי עשרות אלפי ממצאים מהמדיות, המצלמות ותוכנות של החמאס עצמו. 

במסגרת החקירה המתנהלת ברגישות רבה, נגבו רק בימים האחרונים עשרות עדויות מאנשי זק"א שתיארו בפרוטרוט את היעדר צלם האנוש של אותם מחבלים וזאת כשהם מפרטים על שלבי זיהוי הקורבנות, מראות שנגלו לעיניהם בזירות שונות וכמוכן בשלב זיהוי הקורבנות בשורה שהדעת אינה סובלה והלב מתקשה להאמין.

באחד המקרים חיזק איש זק"א בגרסתו עדויות שנגבו מעדי ראיה אותם אזרחים שבילו במסיבה ברעים או בני משפחות הקורבנות שניצלו מהטבח. אנשי זק"א תיארו וחידדו את הפרטים כך שהראיות מקבלות משנה תוקף בכל הקשור לעבירות החמורות והמזוויעות שביצעו בני העוולה.

כדי לגבש את התשתית הראייתית החלו חוקרי להב 433 גם בחקירתם של מחבלים וזאת תוך התאמה בין דמות של מחבלה שנצפתה באחד הסרטונים, דיוק בפירוט אותה דמות, איתורה בזירות נוספות ובסופו של יום פענוח מעמדה באותה כתת מחבלים שנכנסה לישראל ומה חלקה בזוועות.

באחד המקרים נצפה מחבל בריא גוף ומזוקן כשהוא מחסל אזרחים, דורך על ראשם של אחרים וממשיך בדרכו. אותם מחבל שעצור כיום בידי השב"כ והמשטרה מתברר כי הינו מפקד כיתה, כלומר דמות בכירה בין המחבלים שחדרו לישראל והוא היחיד באותה כיתה שידע על שלוש המשימות שהוטלו עליה לבצע. ברשותו נתפס "דף קרב" עם שלל המשימות. 

מהחקירה עלה כי 3,000 המחבלים שחדרו לישראל התחלקו לכתות כאשר כל אחת לא ידעה על האחרת ובכל כיתה היה מפקד כיתה. כל מחבל באותה כיתה קיבל מסמך פעולה עם משימה אחת לכאורה ורק מפקד הכיתה החזיק בדף שלוש המשימות וזאת במטרה למנוע חשיפת המזימות של ארגון החמאס.

בין המחבלים שהגיעו לישראל היו גם גורמים שונים מהעולם ולא רק מעזה, ובנוסף חלק מהמחבלים שחדרו אל תחומי המדינה תיעדו עצמם מאוחר יותר בביתם כשהם מחזיקים בשלל שבזז מישראל וזאת לצד אשרת השהייה והתעסוקה שהונפקה להם בישראל עוד קודם כניסתם במסגרת אירועי ה–7 באוקטובר.

חשוב לציין כי במסגרת תפיסת מוצגים כניידים של מחבלים, ולאחר שאלו נפרצו על ידי מומחי סייבר אותו תוכניות מגירה של הארגון, תוכניות הפעלה, חוברת הדרכה להכנת מטענים, מוקשים נגד טנקים, לבנות חבלה ועוד וכן קשר הדוק לארגון החמאס תוך כוונה מרכזית להרוג כל מי שבארץ ישראל אחרי השתלטות על אחד הישובים והתמקמות מבוצרת בו, פשיטה לעבר מרכז הארץ ומחיקת ישראל מהמפה לכאורה. "היה להם ציוד שהייה לזמן ממושך, אפילו מטבחים ניידים והמון תכוניות נוספות".

מהחקירה עלה כי כל כיתה התאמנה במשך שנים על הפעולות שעליה לבצע והמשימות נודעו למעורבים לעיתים יומיים לפני ההחלטה לחדור לישראל. במסגרת גביית העדויות מאחד המחבלים הדומיננטיים לכאורה הוא סיפר כי קיבל אישור לרצוח ילדים ממנהיגי הדת שלהם כדי שלא יגדלו כיהודים, קיבל אישור להתעלל בנשים ובגופות כדי לייצר מורא בחברה הישראלית. "זה ארגון חמור יותר מדאעש, כל אחד שם הוא כלב רע" אומר אחד מפיקוד להב 433. 

לסיכומו של דבר אי אפשר להתעלם מהעובדה שהמוטו של המחבלים היה ברור - למחוק את ישראל, כשכל אחד מהמחבלים שחדרו לישראל היה חדור מוטיבציה ושואף להיות שאהיד תחת הכותרת "כל מי שמתגעגע לאלוהים".

תגובת בונות אלטרנטיבה לפרסום החומרים על פגיעות בנשים במסגרת מתקפת ה- 7.10: "כבר בשבת השחורה החלו להגיע עדויות על פשעים כנגד האנושות שבוצעו בנשים. לצד הרצון הראשוני של כולנו לספר ולהראות לעולם מה באמת קרה, אנו קוראות לכלי התקשורת ולמדינת ישראל לפעול בזהירות ורגישות, לכבד את הנפגעות והנפגעים ולא לתעדף פרסום עדויות שכוללות תיאורי פגיעה קשים וגרפיים לצורכי הסברה. יחד עם זאת, אין להתעלם משתיקת ארגוני הנשים בעולם, ובראשם UN WOMEN שעד רגע זה לא הזכירו או גינו את הפשעים החמורים נגד האנושות שביצעו מחבלי חמאס. אנו פועלות אל מול אותם ארגונים ללא לאות ונספר את האמת, באחריות הנדרשת, על הזוועות שקרו כאן ב 7.10.
אנו מזמינות נשים שנפגעו לפנות לסיוע - אתן לא לבד".