שייח'ים בדואים כינסו היום (חמישי) מסיבת עיתונאים בה הם גינו את מתקפת הטרור הרצחנית של חמאס ב-7 באוקטובר. "אין מילה שתתאר את הזוועות. שומר חומות 2 לא יהיה", אמר השייח' קאיד אלאעסם מתל שבע. "הבדואים עסוקים במלחמה. חטפנו טילים בבתים שלנו, שילמנו בחיים שלנו. בחיים של ילדינו. לבוא ולהתסיס? צריך תמיד לשמור כי יש יוצאים מן הכלל אבל זה לא משקף על כל החברה. האוכלוסייה הבדואית נרתמת לסייע במאמץ המלחמתי".

"גאה לעמוד כאן": נחנכה יחידת מתנדבי הג'יפים בתחנת בני ברק-רמת גן
אלפי רכבים שרופים: התיעוד המחריד מהרחפן הצה"לי ממסיבת המוות

עוד אמר: "אף אחד לא צפה את הזוועה הזאת. טרף של חיות. הדבר הכי חשוב זה החזרת החטופים, הילדים, הקשישים. אני סומך על כוחות הביטחון. האוכלוסייה הבדואית שילמה מחיר כבד מאוד. ראיתי את הזוועות, כאוס אחד גדול במדינה. אני שמח שהמצב כיום בשליטה. אני סומך על צה"ל שיודע להפריד בין המחבלים לאוכלוסייה האזרחית".

השייח' גדעון אבו סבית: "לאחר המקרה המזעזע שהיה ב-7 באוקטובר, היינו חייבים להשמיע את קולנו לאזרחי ישראל והעולם כולו. אנחנו מגנים את האירוע, אין מילה שתתאר את הזוועות. שומר חומות 2 לא יהיה. יהודים ובדואים הם יחד. שומר חומות זה תוצאה של העשבים השוטים שהתדרדרו כתוצאה מההסתה של המנהיגים של התנועה האסלאמית". 

מוסלח אבו עסא, שבן משפחתו אוסמה אבו עסא נרצח על ידי מחבלי החמאס, אמר: "החברה הבדואית שילמה מחיר כבד. בן משפחתי נרצח אחרי התעללות של המחבלים. הבדואים הוכיחו גם במצב מלחמה, הרבה תרמו, הרבה הצילו חיים תוך סיכון חייהם. אנחנו מקווים שאחרי שנעבור את המלחמה מקבלי ההחלטות יתייחסו אלינו כאנשים נאמנים שהגורל שלהם זה כאן במדינת ישראל".