רס"ם (במיל'), יוסף חיים הרשקוביץ, מגבעות, לוחם בגדוד 697 שבחטיבה 551, נפל בקרב בצפון רצועת עזה, בן 44 בנופלו. לפני כניסת יחידתו לרצועה, שלח הרשקוביץ, שהיה מנהל תיכון אורט פלך בנים בירושלים, סרטון לצוות בית הספר ולתלמידיו, בו הורה לקרוביו להמשיך לבחור בטוב ולא להשתמש בלשון הרע.

היום ה-36 | הותר לפרסום: חמישה לוחמי צה"ל נפלו בצפון רצועת עזה 

מועצת גוש עציון פרסמה גם כן על נפילתו של הרשקוביץ. "יוסף חיים הרשקוביץ, נשוי להדס, אב לחמישה ותושב הישוב גבעות בגוש עציון היה מנהל בית ספר פלך בנים בירושלים. שלמה נאמן ראש המועצה: 'יוסי היה איש של חינוך וערכים מטובי בניה של הארץ'. מועצת גוש עציון משתתפת בצער משפחת הרשקוביץ ותמשיך ללוותה". עוד הוסיפו כי מועד הלוויה יימסר בהמשך. 

"אני מתגעגע לכולכם, מקווה לראות אתכם בקרוב", הוא שיתף בפתח הסרטון. "אנחנו נמצאים אחרי שבוע בו התהפכו לנו החיים. זו פרשת בראשית. האדם יכול לבחור באיזה צד הוא, האם הוא בוחר ב'כי טוב' או האם הוא בוחר ב'רע'. אנחנו בחרנו 'כי טוב' ויש תתי אדם שבחרו ב'רע'. הטוב ינצח.

הסרטון ששלח יוסף חיים הרשקוביץ לתלמידיו. צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27א'

לסיום, הוא קרא: "אני רוצה לבקש בקשה. הולכת להיות תקופה לא קלה. אני מבקש מכם - אל תגידו שום דבר רע על עם ישראל. אין שמאלנים, אין ימנים, אין כלום. יש יהודים. החמאסניקים הנאצים, לא עניין אותם במה בחרת ומה אתה חושב. לא לומר לשון הרע אחד על השני", ביקש הרשקוביץ לפני שנפל בקרבות ברצועה. 

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "יחד עם כל עם ישראל ותושבי ירושלים גם אני קיבלתי בכאב גדול את הבשורה הקשה על נפילתו של מנהל בית הספר אורט פלך (בנים) יוסי הרשקוביץ ז"ל. כולנו משתתפים בצערה המשפחה על האובדן הכבד ומחבקים אותה ברגעים אלה. יוסי, בן ירושלים, יליד הרובע היהודי, גדל והתחנך על ברכיה של העיר. יוסי ז"ל היה איש חסד ואמת, איש משפחה וקהילה ואיש חינוך בכל רמח איבריו שחינך במקצועיות ודבקות מאות מילדי העיר, תלמידי בית הספר אורט פלך. יהי זכרו ברוך".