מיצג ענק עם חבל תלייה הוקם היום (ראשון) בכיכר דיזנגוף בתל אביב, בדרישה לקבוע עונש מוות למחבלים שביצעו את הטבח ב-7 באוקטובר. במסגרת המיצג הוצבו כנפי מלאך ענקיות המורכבות מתמונותיהם של כלל נרצחי השביעי באוקטובר, כשלפניהן מוצב גרדום חבל תליה ענקי, ולפניו הכיתוב: "מחבלי טבח אוקטובר לחבל התליה".

"המצוקות מחריפות": המרכז שעוטף את החיילים הבודדים יוצא לגיוס תרומות
"לתת תחושה של שגרה": המיזם שנותן מענה חינוכי לילדי המפונים

המיצג הוקם לפנות בוקר ע"י מתנדבי תנועת "החזית האזרחית", אשר הגיעו בשעה המוקדמת לאחר שבשבוע שעבר הודיע עירית ת"א כי איננה מאשרת את הקמת המיצג, דבר שעורר זעם גדול בתנועה, ומה שהביא בסופו של דבר להחלטה להקים את המיצג בכל זאת, גם ללא אישורים, זאת בשל חשיבות המסר.

עומר אדם שר את "התקווה" בכיכר החטופים (צילום :אבשלום ששוני)

תנועת "החזית האזרחית" קמה מיד לאחר טבח אוקטובר, ותוך זמן קצר צברה עשרות אלפי חברים ברשתות החברתיות, בין היתר באמצעות סדרת הסרטונים שיצרה בשפה הערבית, אשר פנו אל אנשי החמאס ותושבי עזה תוך יצירת לוחמה פסיכולוגית קשה מולם, דבר שהביא למאות מיליוני צפיות כשרבים מתוכן הגיעו מהעולם הערבי.

כעת, מודיעים בתנועה כי הם רואים במיצג המחאה, עוגן מרכזי ראשוני בהובלת מטרותיה אשר הוגדרו עם הקמתה, בין המטרות השונות - הבטחה כי מדינת ישראל תפעל במסגרת הלחימה בעזה אך ורק בהתאם לצרכיה הביטחוניים והאסטרטגיים וללא התחשבות בגורמים זרים, זאת לצד דרישה לעונש מוות למחבלי טבח אוקטובר.

עופר רוזנבאום, יו"ר תנועת החזית האזרחית: "הגענו לכאן הבוקר למרכז ת"א כדי להציג דרישה ציבורית גדולה ורחבה. עונש מוות למחבלים הוא כבר לא עניין של ימין או שמאל, הוא עניין קיומי והישרדותי לנוכח המציאות החדשה שכולנו התעוררנו אליה לפני חמישה שבועות. ההלם הגדול מבחינתי הוא שעיריית ת"א סירבה לאפשר לנו להקים את המיצג החשוב למען זכרם של הנרצחים והדרישה שמותם לא יהיה לשווא. בימים הקרובים אנו מתכוונים להמשיך ולקיים פעולות ברחבי הארץ כחלק מתהליך הגדילה של התנועה".