ציפי ברנד, המתמודדת לראשות עיריית תל אביב, פרסמה בסוף השבוע האחרון פוסט ברשתות החברתיות הפונה לראש העיר המכהן רון חולדאי ולמשטרת ישראל, ובו התריעה מהחרדה שמעוררת כיתת הכוננות שהוקמה בעיר בידי השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שבה לוקח חלק גם פעיל הימין יואב אליאסי, המכונה "הצל".

חבל תליה ענק למחבלים: המיצג החריג שהוקם בכיכר דיזנגוף בת"א
אב שכול שבתו נרצחה בנובה: "גורמים במדינה מצאו דרכי מילוט מהסיטואציה"

"החבר של השר לביטחון לאומי, הצל, מסתובב עם אקדח ורובה עם מחסנית בהכנס (!) בשער בית הספר", כתבה. "במרכז תל אביב-יפו, לא בישוב סמוך לגבול. זה המדרון התלול של חלוקת כלי נשק לכל דכפין. עשרות הורים פנו אליי בחשש גם מהאופן שבו הוא נושא את הנשק וגם מהתחושה שזה יוצר אצל ילדיהם". 

בנוסף, "עיר סגולה", תנועה שמתמודדת למועצת העיר, הביעה גם היא התנגדות נגד נוכחותו של "הצל" בכיתת הכוננות בעיר: "רוצים את הצל בכיתת הכוננות בעיר שלנו? גם אנחנו לא. ממש לא. אלף פעמים לא. הצטרפו לדרישה מרון חולדאי - אל תמכור את הביטחון האישי שלנו לכהניסטים! אל תיתן לאיש כמו הצל להסתובב פה עם סמכות ונשק, להסתחבק עם בן-גביר ולהבטיח שאף-אחד מאיתנו לא יחוש פה ביטחון". 

כזכור, הקמת כיתות הכוננות החדשות ברחבי הארץ נעשתה בעקבות מתקפת הפתע על ישראל ב-7 באוקטובר.

אליאסי הגיב בפוסט בפייסבוק לטענות של ברנד וכתב: "א. במקום להגיד תודה על זה שאנחנו במשימת אבטחה וכוננות כדי לשמור על הילדים  בחרת להשמיץ.(למרות שזה לא הסיפור)

ב. מעניין שלידי פחות מ10 מטר(כמובן שלא צילמתם) עמד איש כיתת הכוננות של פיקוד העורף עם נשק ארוך וזה לא הפחיד את ההורים ולא עבר שיימינג מצולם, רק הצל מפחיד אותך מעניין.. 

ג. אני שם כדי לאסוף את הבת שלי שבכיתה א חוצפנית שכמוך לא סתם נעמדתי שם. תתביישי!

ד. אני מוסמך ומאומן על ידי המשטרה ואחרי שירותי בקבע  באותה יחידה שאת שירתת בה.

ה. תבדקי את הנוהל לגבי מחסניות בזמן מלחמה חוצפנית .

את צריכה להתבייש בעצמך על הפוסט המסית והשקרי הזה".