מפקד מרחב נגב של המשטרה, תנ"צ אפי שימן, נפגש אתמול עם בני משפחת אלקרנאוי מרהט - איסמעיל, דהעיש, חאמד ורפי - שחילצו עשרות אזרחים בשבת השחורה של ה-7 באוקטובר. בני המשפחה חילצו בין היתר את איה, תושבת קיבוץ בארי, כפי שפרסמנו ב"מעריב".

צה"ל יתקוף בביירות? האם חזבאללה חצה את הקו האדום | סקר
נסראללה בונה על זה שארה"ב תכפה הפסקת אש? "הסרט נגמר, לא ניגרר למו"מ"

"זה יותר ממרגש שמדברים על זה שבדואים הם אחים שלנו, משפחת אלקרנאוי, זאת משפחה עוצמתית ברהט. באנו להוקיר תודה שבזמן אמת הייתם שם כדי להציל ישראלים והבאתם אותם לחוף מבטחים. אני חושב שזה כור ההיתוך של החברה הישראלית. בדואים עם יהודים, נוצרים, צ'רקסים - כולנו אחים. כולנו יד אחת. המבחן הגדול שלנו - זה היום שאחרי", אמר תנ"צ שימן. 

"המלחמה תיגמר, יבנו מחדש את עוטף ישראל ואנחנו כמשטרה יחד עם האזרחים נדע להוביל את החברה הישראלית למקום שלו היא ראויה. התינוקת שנמצאת פה יחד עם התינוקות מרהט, הם יבנו את החברה הישראלית - טובה יותר, בטוחה יותר, חזקה יותר".

איסמעיל אלקרנאוי, אחד התושבים שחילצו אזרחים, אמר בשם המשפחה: "יום אחרי ה-7 באוקטובר הרגשנו כאב נפשי גדול. היה לנו קשה אחרי מה שראינו. עברנו דברים קשים, היינו צריכים להיות חזקים כדי להמשיך את חיינו, המשכנו את הקשר עם איה כדי לחזק אותה, לעודד אותה. היא לא לבד, היא אחותנו. חיזקנו גם את נדב מאשדוד. הם אמרו סבל מאוד גדול, החלטנו לארח אותם בבית שלנו, לא רק חילצנו אותם, עכשיו הם אחים שלנו".

"נקווה לשלום, שיחזרו כל החטופים. אנחנו מאחלים רפואה שלמה לכל הפצועים. אנחנו שותפים, יהודים וערבים כאחד, כולנו אזרחים. בדואים משרתים בצבא, במשטרה, שותפים לכל דבר, חשוב שיכירו את הצד הזה. נתנו את הנשמה שלנו למען המדינה. אין לנו מדינה אחרת", הוסיף.