צה"ל התיר לפרסום הבוקר (שני) כי רס"ן יששכר נתן, קצין לוחם בעוצבת הקומנדו בן 28 מקרית מלאכי, נפל בקרב בצפון רצועת עזה. בסרטון תדמית של חטיבת הצנחנים שעלה לערוץ היוטיוב של צה"ל לפני שלוש שנים סיפר נתן ז"ל, ששימש כמפקד פלוגה, על אחד הסבבים בו לקח חלק בעזה, ושיתף מהחשש מכיבוש יישובים בעוטף שמקבל אחרי אירועי השבת השחורה של ה-7 באוקטובר משמעות מצמררת.

חדרי ישיבות ומגורים למאות אנשים: זה מה שמחביא חמאס מתחת לבית החולים שיפא
לא הצליח לעצור את הדמעות בשידור: ניצול הטבח שריגש את טל ברמן | צפו

"בחרתי להיות לוחם כי הדבר הזה הוא באמת מאתגר", סיפר נתן בתחילת הסרטון. "זאת שליחות בשבילי ורצון לתרום. הלכתי בעקבות אבא שלי שלחם במלחמת יום כיפור, הוא היה לוחם בסיירת שקד".

עוד אמר, כי "להיות צנחן בשבילי זה בסוף להסתובב עם הכומתה האדומה, עם הירקית בסוף שבוע שיוצאים הביתה. זה לעמוד בדלת של המטוס שנייה לפני הקפיצה ולהבין שהדבר הזה הוא מפחיד אבל בסוף לעשות אותו בצורה הטובה ביותר".

"באחד הסבבים האחרונים שהחטיבה תפסה באוגדת עזה אז אנחנו היינו במוצב ארז, שכבנו שם על הסוללות ברגע שהתחיל הסבב וירו מרגמות", שיתף. "מאה מטר מאחורי שאני מסתכל אחורה אני באמת רואה את יישוב נתיב העשרה ובסוף בתחושה שלי, אם אני לא שוכב שם או נמצא שם תושבים שנמצאים 150-100 מטר מאחורינו, בסוף יחטפו את הדבר הזה ובסוף יבצעו טבח אצלם".

בתוך כך, עיריית קרית מלאכי פרסמה הספד: "העיר קריית מלאכי מרכינה ראש עם קבלת ההודעה על נפילתו של רס"ן יששכר נתן ז"ל. יששכר היה מ"פ מוערך ביחידת מגלן, בין היתר פיקד על הכח שאיתר את המחבלים בפיגוע באלעד לפני כשנה וחצי. בערב חג שמחת תורה האחרון השתתף בהקפות עד השעות הקטנות של הלילה ובבוקר כששמע על פריצת המחבלים נסע במהירות לעוטף והציל משפחות רבות באומץ לב. רס"ן נתן נפל בקרב בצפון רצועת עזה. עיריית קריית מלאכי תלווה את המשפחה בשעותיה הקשות".