"כשילדים יהודים נרצחים אין שום אפשרות אחרת מלבד השמדת חמאס. המסר לקהילה הבינלאומית צריך להיות פשוט: אפשר לסיים את המלחמה במהירות ולעצור את מעגל הדמים. התנאים: כל החטופים משתחררים והרצועה מפורזת מנשק ורקטות". כך כתב שר התקשורת לשעבר, סא"ל במיל' יועז הנדל במאמרו, באשר לסוגיית החזרת החטופים המצויים בשבי חמאס. הנדל שוחח היום (שני) עם בן כספית וצבי האוזר ב-103FM והתייחס לדברים.

"רוצה לראות שהמערכה לא מתרחבת": התרחיש בו תגובת ארה"ב תעלה מדרגה | מיוחד למעריב
המו"מ לשחרור החטופים: זהו הדבר הקריטי שבצד השני הבינו על ישראל

"המציאות השתנתה בכל היבט", אמר בפתח השיחה. "גם אני השתניתי, התפיסה שלי אחרת, קונספציות נשברו. מדינת ישראל השתנתה. אנשים שנמצאים כאן לוקחים אחריות, המנהיגות התחילה מלמטה. מנהיגות משמעותה לקחת אחריות, גם על הדברים הטובים וגם על הרעים. אני לא מתעסק עם מה שקורה בירושלים, לא מעניין אותי. התעסקנו כל זמן בכל מיני ויכוחים לא מעניינים. אותי מעניין איך המדינה מחזירה את התושבים ולא מאיימים עליהם. השארנו אנשים עם איום על החיים שלהם, ונכשלנו. נכשלנו בזה. אסור שזה יחזור. רצועת עזה לא יכולה להיות אזור שמאיים על אזרחים שלנו". 

על שירותו במילואים מפרוץ המלחמה סיפר הנדל, כי "לא פחות משמעותית פה היא הרוח. האנשים שנמצאים כאן, יש להם רוח אדירה שאני רואה אותה כל יום. אני מנסה לעשות הפרדה בין הרקע שלי ומה שאני עושה בדרך כלל, לבין המשימה הצבאית והמחויבות הפיקודית שלי. זה לא פשוט. אנחנו מתעסקים בלמצוא כל מיני דברים בשטחים פתוחים, אני נמצא איפה שצריך אותי. היום אף כוח לא עובד בנפרד כדי לתת פתרון לכל מה שצריך. אנשים מאוד רציניים ומגיעים לכל מקום. רואים את ההישגים".

"המשימה בעיניי היא לגרום לזה שהמקום הזה יהיה המקום הכי טוב בעולם, והכי בטוח", הדגיש השר לשעבר בסוף דבריו באשר ליישובי העוטף  שספגו מכה קשה. "בעיקר יש שיח על זה שאנחנו צריכים להתחיל הכל מחדש".  

התמונה בכתבה נלקחה מתוך סרטון ופורסמה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר. אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]

סייעה בעריכת הכתבה: מיכל קדוש, 103FM