אלינה פלחטי ז"ל נרצחה במסיבה ברעים בבוקר הטבח בדרום הארץ. בצעד מעורר מחלוקת, היא נקברה מחוץ לבית העלמין בבית שאן, וזאת משום שלא הספיקה לסיים את תהליך הגיור, שהייתה בעיצומו. אמה השתתפה היום (שני) בוועדת העלייה, הקליטה והתפוצות, ושיתפה בכאב. 

הותר לפרסום: עובד חברת חשמל שלום עבודי נהרג אמש מירי חיזבאללה
חגורות נפץ ומטענים: התחמושת הימית של חמאס ממשיכה להיחשף

"אלינה נרצחה כיהודייה. הילדים שלנו נרצחו ביחד. אני פה כדי שלא נחזור על אותן טעויות. אלינה נשרפה. לא נתנו לי לזהות אותה. לא יכולתי לתת לה חיבוק אחרון", ציינה והוסיפה: "במודעת האבל לא כתבו שאנחנו יושבים שבעה, אמרו שאנחנו מקבלים אורחים".

יו"ר הוועדה פורר תקף: "אנחנו עושים את הביזוי הכי גדול למי שקידש את אדמת ארץ ישראל בדמו, עלה לכאן ועזב את מקומו בגולה, אני רוצה להיקבר ליד אדם כזה גם אם זה אומר להיקבר מחוץ לגדר. אין ביזוי גדול יותר של המת". 

אלינה פלחטי ז''ל (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')
אלינה פלחטי ז''ל (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

הרב אליעזר שמחה וייס חבר ועדת כבוד המת ברבנות, מסר: "באתי כדי לנסות ולהגיע להבנות. הרבנות הראשית קובעת את ההלכה למדינת ישראל. אם המקרים באים אליהם, מוצאים את הדרך לפתור בעיות. אולי זה לא הגיע לפתחו של הראשון לציון ואציע לרבנות שימנו נציג שימצא פתרונות כדי שלא יהיה צער גדול כזה. אני יודע שלא הבדילו בין יהודים ללא יהודים במתקפה האכזרית. אנחנו יכולים לעשות הכל דרך ההלכה".

התמונה בכתבה פורסמה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר.  אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]