בשיחה שהעבירה עיתונאית "הארץ" עמירה הס, כשבוע וחצי אחרי הטבח בעוטף, היא המליצה על סנקציות נגד ישראל. לדבריה, למשל, כדאי שישראלים לא יוכלו להיכנס לאירופה. ואם כן, הם יצטרכו לענות על השאלות הבאות: "האם אתה מתנחל?", "האם בצעת פשעי מלחמה?", "האם רצחת ילדים או אזרחים?".

אחרי שעורר סערה, רם בן ברק מבהיר: "ההצעה לא מדברת על לדחוק את תושבי עזה"
ח"כים מהליכוד ויש עתיד ביוזמה חדשה: פינוי מרצון של ערביי עזה

איש העסקים עמוס שוקן, המשמש כמוציא לאור של עיתון "הארץ" ונמצא בראש העיתון, צייץ היום (שלישי) כי אירופה צריכה למנוע את כניסתם של המתנחלים לתוך שטחה. כך לאחר שנחשפו דבריה של העיתונאית, בפרסום ברשתות החברתיות.

סרטון השיחה, שפורסם על עורך ערוץ 14 ישי פרידמן, עורר סערה ברשת, ורבים דרשו ממו"ל "הארץ" הסברים. בתגובה לתגובות הסוערות, ענה שוקן: "עמירה לא חלאה, מי שחלאה באים מקרב המתנחלים שבחסות ממשלה שערורייתית ממשיכים בטיהור אתני של שטחים מפלסטינים. עמירה צודקת. אירופה צריכה להתגייס להציל את ישראל היהודית והדמוקרטית הן על ידי סימון מוצרים מן ההתנחלויות והן על ידי מניעת כניסה לארצות אירופה. השטחים הכבושים אינם ישראל".

כאשר נשאל "עמוס, מבצעי הטבח כינו את הילדים בעוטף 'מתנחלים', האם גם להם אסור להיכנס לאירופה?", הוא הבהיר: "מי שחי בתוך הקו הירוק, הגבול הבינלאומי המוכר של ישראל, אינו מתנחל עבריין. מי שחי מחוץ לגבול הקו הירוק חי באופן בלתי חוקי כפי שנקבע באמנת ז׳נבה ובהחלטת מועצת הביטחון 2334 מדצמבר 2016".