ירון אשכנזי, מייסד ושותף מנהל של Awz Ventures, חברת ההון סיכון הקנדית-ישראלית המשקיעה ביישומים מסחריים של טכנולוגיות בינה מלאכותית, דיפ-טק, פינטק, אבטחת סייבר ומודיעין, אמר באירוע התמיכה שנערך בוושינגטון על ידי קרן בעלות הברית של ישראל וקבוצת "הג'רוזלם פוסט", כי חברות הפורטפוליו של Awz סייעו לזהות נעדרים, קורבנות, ומסייעות במשימת איתור החטופים באמצעות טכנולוגיית AI למידת עומק.

"אני גאה לעמוד כאן כנציג של קהילת ההייטק הישראלית", אמר אשכנזי. "אני גאה בטכנולוגיות שאנחנו בונים - טכנולוגיות שמשרתות דמוקרטיות וערכים שמגנים על האנושות, שמגנים על הטוב מפני הרע.

אשכנזי סיפר כי במהלך חייו המקצועיים היו לו שתי משימות משמעותיות בחיים. הראשונה הובלת צוות האבטחה של ראש ממשלת ישראל בשירותו בשב"כ במשך כעשר שנים. השנייה להוביל את האגודה הישראלית והקנדית למען יד ושם - המרכז העולמי להנצחת השואה - במשך עשרים שנה.

"התברר לי מיד בבוקר ה-7 באוקטובר", אמר אשכנזי, "כי המשימה השלישית שלי בחיים היא לאפשר לטכנולוגיות Awz לסייע למאמצי הביטחון הלאומי של ישראל". אשכנזי הודה לאנשי הקונגרס שהתאספו באירוע על מאמץ הממשל האמריקאי לסייע לישראל, והוסיף: "אני רוצה לנצל את ההזדמנות כדי להודות לעם האמריקני על עמידתו לצד עם ישראל. אני רוצה להודות לכם על שעמדתם נגד הרוע, על שעמדתם בעד ערכים דמוקרטיים, על שעמדתם בעד ערכי העולם החופשי".