הכתבה נכתבה בשיתוף פנימה פתרונות ישראליים

שדות השפלה, עשרות בני נוער מתפרשים בשטח עם בוא הזריחה להתחיל את עמל היום. כבר מספר שבועות מתייצבים התלמידות והתלמידים אצל חקלאיי מועצה אזורית גזר כדי לעזור להם להשלים את הקטיף, השתילה או הזריעה. 

עם פרוץ מלחמת "חרבות ברזל", אלפי פועלים זרים עזבו את הארץ והחקלאים נותרו לבדם אל מול התוצרת הבשלה שצריכה להיקטף ועם עבודות חקלאיות רבות שחייבות להתבצע בהתאם לעונה. 

בעקבות כך הקימו במועצה חמ"ל חקלאים שמחבר בין החקלאים לתלמידים על מנת לספק מענה מהיר. כך משלבת המועצה בין צורך קיומי של החקלאים לבין שיעור חשוב של סולידריות וערבות הדדית לתלמידים שמכירים מקרוב את העשייה. התלמידים מתנדבים על חשבון שעות הלימודים. מגיעים כבר ב-6:30 בבוקר ונוסעים עם האוטובוסים הצהובים של המועצה למשק, שם הם עובדים עד הצהריים.

תלמידות מועצה אזורית גזר נרתמות למען החקלאים (צילום: מועצה אזורית גזר)
תלמידות מועצה אזורית גזר נרתמות למען החקלאים (צילום: מועצה אזורית גזר)

אחד מהמשקים שנעזר בתלמידים הוא משק "שדות ירוקים" של משפחת לוי, שנמצא במושב מצליח, במועצה אזורית גזר ומתמחה בגידול צמחי תבלין כבר 44 שנים. כך מספרים חקלאי ובעלי משק "שדות ירוקים" במושב מצליח, אלי ואביעד לוי: "בלי העזרה שלהם כל הנענע שתכננו לשתול הייתה הולכת לפח. הנוער שלנו התגייס והרחיב לנו את הלב. המרחב הכפרי חייב להישאר ולצמוח, ובזכותם זה מתאפשר. בכל פעם שאנו מחיים את השתילים שהתמוטטו, אנו מרגישים שמחיים אותנו מחדש." 

אל המשימה התגייסו מאות תלמידי תיכון בבתי הספר העל יסודיים ׳איתן׳  ו׳הרצוג׳. יחד הם עמלו במרץ בקטיף, באריזה ובשתילה מחודשת עד לסיום העבודה. 

ראשת מועצה אזורית גזר, רותם ידלין: " אני גאה בבנות ובני הנוער על ההתגייסות מכל הלב לטובת המשכיות החקלאות במרחב. זה השיעור הכי חשוב שאנחנו יכולים ללמד אותם – שיעור בסולידריות, בציונות, בחקלאות, בערכים. שיעור בבניית ארצנו ותקומתנו.״

סגן ראשת מועצה אזורית גזר, יהודה שנייויס: ״אני שמח על מימוש ערכי הקהילה. ההתנדבות היא ביטוי לערבות הדדית והכרה בחקלאות כבסיס לקיום המרחב הכפרי כולו. אנו פועלים במועצה אזורית גזר יחד, בעזרת השם ביחד ננצח.״

מנהלת אגף חינוך במועצה אזורית גזר, שלי קרן מספרת: "זהו צו השעה לערבות הדדית. ההתנדבות של תלמידות ותלמידי גזר בחקלאות מקרבת אותם לקהילה, ומעלה את תחושת השייכות שלהם בקהילת היישוב והמועצה כולה. אני שמחה על ההזדמנות לאפשר לתלמידות ולתלמידי גזר לצאת החוצה, לפגוש את החקלאים השכנים, להריח את השדות וללמוד עבודת אדמה אמיתית מהי. ככה הם מתחברים באמת לבית שלהם, ולומדים על סולידריות מקומית, אחווה וערבות הדדית."

משש וחצי בבוקר ועד הצהריים - נרתמים למען החקלאות (צילום: מועצה אזורית גזר)
משש וחצי בבוקר ועד הצהריים - נרתמים למען החקלאות (צילום: מועצה אזורית גזר)

הכתבה נכתבה בשיתוף פנימה פתרונות ישראליים