הותר לפרסום כי רב"ט אברהם פטנה, בן 20, תושב העיר חיפה, לוחם בגדוד ארז בחיל המשטרה הצבאית, נפל מוקדם יותר היום (חמישי) בפיגוע במחסום המנהרות בירושלים

"היה מלח הארץ": סרן אסף מסטר ז"ל נפל בקרב בצפון הרצועה
סרן במיל' עמרי יוסף דוד נפל בקרב בצפון הרצועה: "אהב מוזיקה יותר מהכול"

במהלך הפיגוע, שעליו חמאס לקח אחריות, 3 מחבלים פתחו באש, פצעו אנוש את פטנה ועוד כ-5 בני אדם באורח קל עד בינוני, ולאחר מכן חוסלו. לפי הערכות שב"כ והמשטרה, כוונת המחבלים הייתה להגיע לירושלים - ולבצע בעיר את הפיגוע. 

אימו, איילנש פטנה, סיפרה בגרון חנוק מדמעות: ״קשה לי מאוד, זה הבן הבכור שלי, הוא היה גיבור. הוא אהב את הצבא כל כך, אהב להיות לוחם והיה עוזר לי בהכול. אמרתי לו שישרת לידי בחיפה, פחדתי עליו, אבל הוא רצה להיות לוחם ולעשות שירות משמעותי״.

אלירן וקנין, חברו הטוב של אברהם, סיפר ל״מעריב״ אודותיו: ״אברהם הגיבור שלנו היה כל עולמנו, הוא היה צעיר ממני והיה כמו הילד שלי, כמו משפחה שלי, אשר עשה הכול עבור אימו ואחיו הקטנים. הוא הגן בגופו על אזרחי מדינת ישראל, מי יודע מה היה קורה אם המחבלים היו ממשיכים לירושלים״, אמר בכאב. ״המפקד שלו סיפר לנו שאברהם היה הראשון שזיהה את המחבלים, שהיו נראים לו כדמויות חשודות בתוך ברכב. לאחר מכן, כשהם קלטו שחושדים בהם, החל קרב יריות במהלכו אברהם נפצע אנוש. הוא ושאר הלוחמים מנעו בגופם את כניסת המחבלים למחסום. הוא מנע אסון בגופו, ומת על קידוש השם״. 

עוד מספר על חברו הטוב:״אברהם עזר לאימו כל חייו לטפל ב-3 אחיו הקטנים, ותרם את כל כוחו למשפחתו. מגיל צעיר הוא עבד, ועזר בכלכלת הבית, וכאשר אימו חלתה הוא עבד בכל מה שהיה יכול כדי לפרנס את המשפחה. לפני כ-5 חודשים אימו עברה השתלת כבד, והוא דחה את גיוסו כדי לסעוד אותה לאחר הניתוח ולשמור על אחיו״. 

״הוא נלחם כדי להתגייס וכדי להיות לוחם בפרט, אני זוכר שליוויתי אותו ללשכת הגיוס, עד לאוטובוס, הוא כל כך התרגש לתרום ולשרת את המדינה. הוא היה אף אמור לצאת לקורס מ״כים בקרוב, וכבר לא יזכה לעשות זאת. כאשר שמעתי על הפיגוע במחסום בו אברהם שירת, מיד התקשרתי אליו, הוא לא ענה והיה רק ׳וי׳ אחד - ולאחר מכן קיבלנו את ההודעה שהוא לא בחיים יותר. קשה לי מאוד לעכל זאת, הוא היה בן בית שלנו כבר כ-10 שנים, משפחה לכל דבר. כשיוצאים לחופשה או לחג - אברהם תמיד היה מצטרף אלינו. חלק מאיתנו. הוא היה צעיר ממני, והיה בינינו קשר מיוחד. הייתי כמו אח גדול שלו, כל דבר שהוא היה צריך - הייתי עושה למענו״, נזכר בכאב. ״נזכור מאברהם רק טוב - את הנתינה, השקט, הכבוד, אהבת החינם ואת כל הרגעים היפים שלנו יחד איתו״. 

יפית כהן, מנהלת בית הספר בו למד ספדה לו: "אברהם המדהים שלנו הווה דמות מופת לחבריו ולמשפחה. הוא ניחן בסבלנות אין קץ, ורכש כבוד לכל אדם שפגש. הוא היה עם לב ענק, ותמיד התנדב לעזור לחבריו תוך צניעות וטוב לב שקרנו ממנו. הוא היה תלמיד משקיע, רציני וחבר טוב ומכיל. הוא המשיך ללימודי י"ג – י"ד, והיווה אבן יסוד בקהילת בית הספר".

ראש העיר עינת קליש ספדה גם כן: "חיפה מתאבלת על מותו של רב"ט אברהם פטנה, בן 20, לוחם בגדוד ארז, חיל המשטרה הצבאית, שנפל בפיגוע במחסום המנהרות בירושלים. ליבנו עם המשפחה. עיריית חיפה בקשר עם בני המשפחה, תלווה אותם ותסייע להם ככל הניתן. יהי זכרו ברוך".

הלווייתו תיערך מחר (שישי) בשעה 11:00 בבית העלמין הצבאי בחיפה.