גיל דיקמן, קרוב משפחתן של כרמל וירדן גת שנחטפו לעזה מבארי, פרסם הערב (שלישי) פוסט זועם ברשתות החברתיות וטען כי הוא, כמו שאר המשפחות החטופות, לא קיבל אף פרט על עסקת החטופים שהתגבשה, לפיה ישראל תקבל לידיה נשים וילדים חטופים בתמורה להפוגה בלחימה בעזה ושחרור שבויים לעזה.

דרמה בישיבת הממשלה: נתניהו דיבר עם השרים לוודא שיתמכו בעסקת החטופים
ישראל נענתה: התנאי שדרש סינוואר מצה"ל במסגרת עסקת החטופים

"לא הודיעו לנו על זה כלום", כתב דיקמן, והוסיף תמונה בה הופיע דיווח לפיו הצלב האדום יבקר חטופים שלא ישוחררו ויספק להם תרופות. "גם לא על שום פרטים אחרים בעסקה. משפחות החטופים מקבלות את כל המידע על העסקה רק מהתקשורת. אנחנו האחרונים בתור".


"איפה המטה המיוחד שהוקם לשבויים ונעדרים? ואיפה האיש שאמור לנהל אותו?", שאל בתסכול. "אף עיתונאי לא אמור לדעת שום דבר על העסקה לפני משפחות החטופים". 

אתמול התעמת דיקמן עם השר בן גביר, שכינס דיון העוסק בחוק מוות למחבלים. דיקמן התייצב בוועדה והתחנן בקול חנוק לבן גביר שלא לעסוק כעת בחוק ולעצור את הדיון. "את הדיונים שצריך לעשות על השאלה איזה עונש מגיע למי אפשר לעשות ביום שאחרי", ביקש דיקמן בדמעות. "כל הזמן אומרים לנו לא עכשיו, אל תעלו את זה. אני אומר לכם כאן, בבקשה לא עכשיו דיבורים על גרדום ועל עונש מוות, לא כשהחיים שלנו על הכף, לא כשהחרב על הצוואר שלהם".

לאחר הדיון, פרסם בן גביר תמונה ובה הוא מחבק את דיקמן באולם הוועדה וכתב: "מחבק את משפחות החטופים וחייבים לומר את האמת: מדיניות ההכלה התפוצצה לנו בפרצוף". דיקמן עצמו הגיב לציוץ וכתב:  "תוריד ממני את הידיים שלך. המבט שלי כאן אומר הכל. אמרתי לך: אל תחבק אותי. בכל זאת חיבקת".

כזכור, על פי העסקה המסתמנת, 50 חטופים ישוחררו ב-10 פעימות. בתמורה, ישראל תשחרר שלושה מחבלים עבור כל חטוף, כאשר המחבלים שישוחררו הם נשים ובני נוער שלא ביצעו רצח. המחבלים ישוחררו במקביל לשחרור החטופים. כמו כן, על כל יום של הפסקת אש (סה"כ 4 ימים) עוד 10 חטופים נוספים ישוחררו.