מעל 200 אזרחים וחיילים, בהם תינוקות, ילדים, נשים, גברים וקשישים נחטפו לרצועת עזה במהלך מתקפת הטרור הרצחנית בשמחת תורה, ה-7 באוקטובר. במסגרת עסקת החטופים עם חמאס, בתיווך קטאר, שוחררו היום (שישי) 13 חטופים. אלו שמותיהם ופניהם של המשוחררים למשפחותיהם מהשבי ברצועה.

כמו מבצע צבאי: מתי וכיצד צפויה להתבצע העברת החטופים לישראל | לוח הזמנים המלא
למרות שהג'יהאד פרסם הודעה על מותה: החטופה חנה קציר זוהתה בחיים

דורון (34), רז (4) ואביב (2) אשר
דניאל (44) ואמיליה (6) אלוני
רות (78), קרן (54) ואוהד (9) מונדר
עדינה משה (72)
חנה קציר (76)
מרגלית מוזס (78)
יפה אדר (85)
חנה פרי (79)

עדינה משה
עדינה משה בת 72, נחטפה לעזה ב-7 לאוקטובר מביתה בקיבוץ ניר עוז, לאחר שהמחבלים רצחו את בעלה סעיד משה. היא אמא לארבעה ילדים: מאיה, יעל, ששון ועמוס. כעת היא חוזרת לזרועות ילדיה ונכדיה, היא תוכל להמשיך בגידול חלק מנכדיה הגרים בקיבוץ ותחזור לתחביביה: בישולים, גידול הצמחים וקריאת ספרים.

עדינה משה (צילום: באדיבות מטה המשפחות)
עדינה משה (צילום: באדיבות מטה המשפחות)

מרגלית מוזס 
מרגלית מוזס מחלימת סרטן, חובבת טבע מושבעת ובמיוחד ציפורים. אוהבת טבע וטיולים, למרות מצבה הבריאותי הירוד. בקיץ האחרון הייתה בשיט בצפון נורווגיה. והחורף מתכננת לנסוע למוזאמביק. מרגלית אוהבת לסרוג, סורגת עבור הנכדים אפודות וסוודרים כל הזמן. השתתפה במבצע סריגת כובעים לפגיה.
מרגלית מוזס (צילום: באדיבות מטה המשפחות)
מרגלית מוזס (צילום: באדיבות מטה המשפחות)

דניאל אלוני וביתה אמיליה
דניאל אלוני וביתה אמיליה בת ה-6 נחטפו בשבת בבוקר בעת ביקור חג שלהן בניר עוז אצל אחותה של דניאל, שרון אלוני-קוניו (שנחטפה יחד עם התאומות שלה אמה ויולי בנות ה-3 יחד אם אביהם דוד קוניו). 

ביום שבת בשעה 11:00 בבוקר דניאל שלחה הודעה האחרונה למשפחתה והודיעה להם  שיש להם מחבלים בבית והיא חוששת שהם לא ישרדו את זה. כעת דניאל ואמיליה נמצאות בדרכן לישראל. כזכור, דניאל הופיעה באחד מהסרטונים שפרסם החמאס, כחלק מהטרור הפסיכולוגי שהוא מנהל נגד ישראל.  

 דניאל אלוני וביתה אמיליה (צילום: באדיבות מטה המשפחות)
דניאל אלוני וביתה אמיליה (צילום: באדיבות מטה המשפחות)

משפחת מונדר -  רותי, קרן, ואוהד
אברהם מונדר, בעלה של רותי מונדר, ואביה של קרן וסבא של אוהד, עדיין בידי חמאס בעזה. מטעם המשפחה נמסר: ״זהו יום מכונן בחיינו, אנחנו מאד נרגשים על חזרתם של רותי, קרן ואוהד, ועדיין לא מעכלים את מה שעובר עלינו. יותר מכל, אנחנו מתפללים ומייחלים לחזרתו בחיים ובמהרה של אהובנו אברהם מונדר בן ה-78, ושל כל החטופים והחטופות כמטרה לאומית נעלה". 

עוד הוסיפו: "אנחנו מבקשים להודות לעם ישראל על הערבות ההדדית, האחדות, הדאגה והחיבוק האינסבימים רגישים אלו, אנחנו מבקשים מהציבור לתת לנו את הזמן, לכבד את הפרטיות ולאפשר לנו לחבור מחדש אל יקירינו, זה מאד מסייע ומחזק ואנו קוראים לכם להמשיך ולתמוך במשפחות החטופים היקרות שלעד נהיה מחוברים ביחד". 

אוהד מונדר
אוהד מונדר נחטף יחד עם אימו, קרן בזמן שביקרו את סבא וסבתא בחג. ביום שבת הם תכננו לחזור חזרה לביתם בכפר סבא. בחודש שעבר אוהד הספיק "לחגוג" יום הולדת 9 ואלפי ישראלים חגגו לו גם כאן בישראל.

רותי מונדר (צילום: באדיבות מטה המשפחות)
רותי מונדר (צילום: באדיבות מטה המשפחות)

קרן מונדר:
קרן בת 54 ואמו של אוהד ששוחרר יחד איתה. קרן מורה לחינוך גופני בחינוך המיוחד והיא מאמנת ילדים בכדורעף. היא מורה מאוד מוערכת ועטורת פרסים בבית ספר בבני ברק, שם מספרים שאין ילד שהיא לא הגיעה אליו ונתנה לו את הלב שלה. בנוסף לאימונים שהיא מעבירה, קרן היא שחקנית כדורעף בקבוצה בליגת מאמאנט. בני המשפחה היו אמורים לקום בבוקר ולנסוע למפגש משפחתי לכבוד החג. כולם היו בבית של אברהם ורותי, הסבא והסבתא.

קרן מונדר  (צילום: מטה המשפחות החטופות)
קרן מונדר (צילום: מטה המשפחות החטופות)

רותי מונדר:
הייתה אמורה בשבת השחורה ללכת לחגוג את החג בבית של הבת שלה והנכד. רותי נולדה בבאר יעקב, ועברה לקיבוץ ניר עוז במסגרת גרעין צבר, בעקבות אחותה. היא הכירה בקיבוץ את בעלה אברהם ונולדו להם שני ילדים - קרן ורועי. רותי היא אישה מאוד מוכשרת, הספרית והתופרת של הקיבוץ. בנוסף לכך, רותי גם עוסקת בסריגה, ציור ותפירה. רותי בפנסיה והולכת לחוגים ועושה טיולים עם המשפחה.

אוהד מונדר  (צילום: באדיבות מטה המשפחות)
אוהד מונדר (צילום: באדיבות מטה המשפחות)

יפה אדר
יפה אדר, בת 85, נחטפה מביתה בניר עוז ב-7 באוקטובר ותועדה מובלת על קלנועית שבה נוהגים מחבלי חמאס לתוך רצועת עזה. יפה היא אימא לשלושה ילדים: משה, ורד וארז, וסבתא לשמונה נכדים ושבעה נינים. אחד הנכדים, תמיר אדר, בן 38, נחטף יחד איתה לרצועת עזה והוא עדיין נמצא בשבי חמאס. תמיר הוא אבא לשני ילדים - נטע בת שלוש ואסף בן שבע. כעת יפה אדר עושה את דרכה לבית החולים.

יפה אדר. חזרה מרגשת  (צילום: באדיבות מטה המשפחות)
יפה אדר. חזרה מרגשת (צילום: באדיבות מטה המשפחות)

חנה קציר
חנה קציר זוהתה בחיים, זאת על אף שארגון הג'יהאד האיסלאמי טען השבוע כי היא מתה בשבי מ"סיבוכים רפואיים. לפני כשבועיים, הג'יהאד פרסם גם סרטון קצר של חנה קציר שאמרה בסרטון: "אני נמצאת במקום שלא שלי. מתגעגעת הביתה, לילדים, לרמי בעלי ולכל משפחתי היקרה והאהובה. מוסרת לכם ד"ש חם, אוהבת אתכם ומקווה שאצליח לראות אתכם בשבוע הבא. מקווה שכולם בריאים ושלמים.

חנה קציר (צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)
חנה קציר (צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)

חנה פרי 
חנה פרי, בת 79, פנסיונרית, עלתה לארץ בשנות ה-60 מדרום אפריקה. היא ומשפחתה גרו בנירים כל חייהם. חנה הכירה את בעלה בישראל לאחר שעלה מאנגליה. לחנה יש 3 ילדים. חנה אוהבת לעבוד בגינה ולטפל בחתול שלה. היא מאוד קרובה לילדים ואהבו לבלות ביחד בארוחות הערב המשפחתיות.  חנה אוהבת ללכת עם חברותיה לשיעורי התעמלות וטאי צ'י .

חנה פרי  (צילום: באדיבות מטה המשפחות)
חנה פרי (צילום: באדיבות מטה המשפחות)

משפחת כץ אשר: דורון ובנותיה אביב ורז

דורון כץ אשר
ביקרה עם משפחתה בקיבוץ ניר עוז ונחטפה יחד עם בני משפחה נוספים ביניהם גם שתי בנותיה אביב ורז. הן תועדו נלקחות לעזה. דורון התחתנה עם יוני ולהן שתי בנות, גרים בגנות הדר והיא עובדת כרואת חשבון. אחותה התכתבה איתה בזמן השתלטות המחבלים על הקיבוץ.

אביב ורז כץ אשר
אביב בת שנתיים וחצי, ורז בת הארבע מגנות הדר. נחטפו יחד עם אמן דורון כאשר היו בביקור אצל סבתן בניר עוז שנרצחה בשבת השחורה.

אביב ורז כץ אשר ילד עם אמם דורון ואביהם  (צילום: ללא קרדיט)
אביב ורז כץ אשר ילד עם אמם דורון ואביהם (צילום: ללא קרדיט)