חזרתם של 13 חטופים לישראל בליל שישי הפכה את הארוחות המשפחתיות לשמחות במיוחד. אחד הישראלים שהגיע לבית החולים שניידר להביע תמיכה במשפחות השבים ארצה הוא נעם אהרוני בן העשר וחצי שמתגורר בפתח תקווה.

המשוחררים הגיעו לחצרים; ביידן: ״מצפים לעוד עשרות שיחזרו בימים הקרובים״ | כל העדכונים
ביידן לאחר שחרור החטופים: "בובות הדובי מחכות לילדים שיחבקו אותן"

"הגעתי לפה כדי לפגוש את משפחות החטופים ולהביע בהן תמיכה. הגעתי לפה כבר בשעה שלוש בצהריים, ואני מתכנן להישאר פה לפחות עד שאדע שהם בסדר", סיפר למעריב, "הצבתי לעצמי מטרה – אני לא אוותר עד שהחטופים יגיעו לכאן. עם זאת, אני קצת חושש מהמצב הנוכחי של ההפוגה במלחמה, בגלל שיש סיכוי שחמאס ינצל את זה כדי להתחזק ולפגוע בנו – ושיהיו יותר הרוגים מאשר ניצולים בפעולה הזו. אני מפציר בכולם לזכור שעדיין יש חטופים בשבי החמאס, ואנחנו צריכים להציל את כולם".

אהרוני לומד בכיתה ה' בבית הספר אריק איינשטיין בעיר. "קראתי על המלחמה ועל החטופים בעצמי, והבנתי לבד עד כמה המצב חמור – אני לא מחכה שמישהו יסביר לי מה קורה בחדשות או יגיד לי שאני יכול או לא יכול לקרוא את זה. אני רק מקווה שכולם יחזרו כבר, ושהם יחזרו לשלום", הוסיף, "אני אופטימי עד כמה שניתן להיות במצב הזה, ומנסה לדמיין לעצמי חיים בארץ בה נותנים ליהודים לחיות כיהודים וללא פחד מכך שישמידו אותנו. אני רק ילד ואני לא אמור לחשוב מחשבות כאלה – אבל זה המצב. עוזר לי מאוד שעוד אנשים חושבים ככה, ושזו לא רק פנטזיה שלי".

"אני מפחד מהמצב וחושב כל הזמן למה הדברים האלה קורים. אני רוצה להיות בשליטה על מה שקורה לי ובגלל זה אני אוהב את התקשורת כי אני תמיד רוצה לדעת מה קורה וגם להעביר מסר לאנשים – אני רוצה להעביר את הדעה שלי ורוצה לשנות את העולם", סיכם.