מלחמת חרבות ברזל: 13 ישראלים חטופים שוחררו היום (ראשון) משבי חמאס ברצועת עזה. 

אביגיל עידן 

אביגיל עידן נחטפה לרצועת עזה לאחר שמחבלי חמאס רצחו את הוריה, סמדר ורועי עידן. אחיה מיכאל בן התשע ואחותה עמליה בת השש ניצלו מהטבח. ב-24 בנובמבר, היום שבו שוחררו 13 ישראלים מהשבי, ציינה אביגיל את יום הולדתה הרביעי.

אביגיל עידן (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')
אביגיל עידן (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

אלה ודפנה אליקים (נחל עוז)

דפנה אליקים בת ה-15 ואלה בת השמונה שתי אחיות, נחטפו בעת שהיו בבית אביהם בקיבוץ נחל עוז ביום המתקפה בשבעה באוקטובר. האב, נועם אליקים, נרצח יחד עם בת זוגו דקלה ערבה ובנה תומר.

דפנה ואלה אליקים (צילום: באדיבות המשפחה)
דפנה ואלה אליקים (צילום: באדיבות המשפחה)

הגר ברודץ' וילדיה עופרי, יובל ואוריה

הגר ברודץ' נחטפה ביום המתקפה של חמאס יחד עם ילדיה עופרי בת העשר, יובל בן השמונה ואוריה בן הארבע. הבעל אביחי יושב מאז מחוץ לקריה בתל אביב בדרישה לפעול להחזרת משפחתו. "אני מפגין כי יש משפחות של הרבה אנשים שם, לא רק שלי. אני לא מתכוון לזוז מכאן בקרוב. אני לא עומד פה בשבילי אלא בשביל כל הנעדרים", אמר אביחי.

הגר ברודץ, בעלה אביחי וילדיהם  (צילום: באדיבות המשפחה)
הגר ברודץ, בעלה אביחי וילדיהם (צילום: באדיבות המשפחה)

חן גולדשטיין וילדיה אגם, גל וטל

חן גולדשטיין וילדיה אגם בת ה-17, גל בן ה-11 וטל בן ה-9 נחטפו מביתם בכפר עזה לשטח הרצועה על ידי מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר. הבת הבכורה ים נרצחה יחד עם אב המשפחה נדב.

חן גולדשטיין וילדיה אגם, גל וטל (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')
חן גולדשטיין וילדיה אגם, גל וטל (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')

אלמה אברהם (נחל עוז)

אלמה אברהם, בת ה-84, נחטפה מביתה בקיבוץ נחל עוז. אלמה הוגדרה כחטופה לאחר שבני משפחתה זיהו אותה בסרטון שהופץ ברשתות החברתיות, ובו נראית הקשישה מובלת לרצועת עזה בידי מחבלי חמאס.

אלמה אברהם (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')
אלמה אברהם (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')

אביבה סיגל

אביבה סיגל, תושבת כפר עזה, נחטפה מביתה בשבת השחורה עם בעלה קית' שלפי שעה יישאר בשבי. בתם שיר סיפרה: ״מאותו יום שבת נוראי לא שמעתי את קולם, לא הרגשתי את כף ידם, לא קיבלתי מהם חיבוק. אני לא יודעת אם קר להם או חם להם, אם הם ישנים בלילה, אם הם מקבלים את התרופות שהם חייבים לקבל על בסיס יומי״.

רון קריבוי

רון קריבוי, הישראלי בעל אזרחות רוסית, נחטף על ידי מחבלי החמאס מהמסיבה ברעים, בעת שעבד בצוות ההגברה במסיבה. לפי עדויות, הוא הצליח לברוח מזירת הטבח, והסתתר במשך שעות בבור, מרחק לא רב מהמסיבה.

ראש העיר כרמיאל משה קונינסקי: "העיר כרמיאל מברכת על שחרורו של רוני ושמחים יחד עם הוריו אולג ומרינה ואחים יוליה ואיגור".

רון קריבוי (צילום: רשתות חברתיות)
רון קריבוי (צילום: רשתות חברתיות)

התמונה בכתבה (של רון קריבוי) פורסמה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר. אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]