אתמול (שבת), חשף הפרשן הצבאי אלון בן דוד בחדשות 13, פרטים על העדויות של חלק מהחטופות שנחטפו בבוקר ה-7 באוקטובר ושוחררו משבי חמאס בפעימה הראשונה ביום שישי בערב.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

הוא אמר "מאוד בעדינות שוחחו איתן אנשי השב"כ כדי לא להעמיס עליהן. הן זוכרות הכל והן מספרות שקהילת ניר עוז הובהלה כמעט כולה באותו נתיב. הם ירדו לתוך מנהרה ארוכה, חלקם על אופנוע במנהרה ואחרים הלכו אותה ברגל - ארבעה-חמישה קילומטרים - כנראה לאזור בית החולים של חאן יונס. שם רוב הזמן הם הוחזקו ביחד, הן מספרות שלא התעללו בהם ולא הפעילו כלפיהם אלימות".

צפו בפרטים על העדויות:

עוד סיפר בן דוד: "לא היה הרבה אוכל, הם אכלו מעט. תרופות - היה ניסיון של אנשי החמאס לתת להם אבל לא באופן סדיר. אבל הן מתארות סיטואציה שחלק ניכר מהשבי הן עברו ביחד. השהות הזו ביחד כנראה נתנה להם חוסן לעמוד בתנאים האיומים האלה ובחוסר הוודאות. חלקם שמעו ברדיו במנהרה על קרובי משפחה שלהם שנרצחו בשבת השחורה, חלקם לא ידעו וקיבלו את הבשורה אתמול בערב (שישי) מבני משפחותיהם".

הבוקר (ראשון) שוחחה כרמית, בתה של חנה קציר בת ה-76 - תושבת קיבוץ ניר עוז שנחטפה והוחזקה בשבי החמאס עד יום שישי האחרון - עם קלמן ליבסקינד ואסף ליברמן בתוכנית "קלמן ליברמן" של רשת ב'. בריאיון, סיפרה הבת על התחושות מאז שאימה חזרה לחיק המשפחה, על הרגע שבישרו לה על מות בעלה - רמי קציר - ועל הדיווח על מותה של האם בשבי.