אביגיל עידן, שציינה את יום הולדתה הרביעי בשבי החמאס, שוחררה היום (ראשון) ושבה לישראל, במסגרת הפעימה השלישית של הסכם שחרור החטופים. כרמל, סבה של אביגיל, סיפר ל"מעריב": "יש לנו בלב שמחה שהיא משתחררת. שמחה מהולה בעצב. הבן שלנו ואשתו נרצחו. אנחנו בחרנו בחיים, יש לי הרבה תוכניות להנציח את רועי וסמדר".

"תיכף חוזרים הביתה": אבי טולדנו במסר לאביגיל בת ה-4 שנמצאת בשבי החמאס
ביידן לאחר שחרור החטופים: "בובות הדובי מחכות לילדים שיחבקו אותן"

אביה של אביגיל, רועי, צלם ynet, ואימה סמדר, נרצחו בקיבוץ כפר עזה. אחותה עמליה בת השש ואחיה מיכאל בן התשע שרדו, כשהתחבאו בארון בממ"ד ליד גופתה של אימם.

נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, התייחס לשחרורה של אביגיל: "הלוואי ויכולתי לחבק עכשיו את אביגיל. שמח על שחרורה, עכשיו היא חופשיה בישראל. אנחנו פועלים לשחרר את כולם". בעבר, הזכיר את אביגיל בשיחותיו עם אמיר קטאר במהלך המגעים לשחרור החטופים. אביגיל היא בעלת אזרחות אמריקאית, וכבר בסוף השבוע האמינו גורמים בוושינגטון כי תהיה בין המשוחררות בפעימה הראשונה.

בסוף השבוע האחרון, לרגל יום הולדתה, הוציא הזמר אבי טולדנו שיר בשם "אביגיל" המוקדש לילדים שנחטפו בידי חמאס. "השיר הגיע אלי כמו הרבה טקסטים שמוצאים את דרכם אלי ותפס אותי בהקלטות לאלבום, שיופיע בחברת 'עננה' והיינו אמורים לצאת בשיר חדש לגמרי'", סיפר טולדנו. "אבל פתאום פרצה המלחמה ואז הגיע אלי השיר 'אביגיל' וריגש אותי עד דמעות.

"תוך דקות השיר היה מולחן במתכונת מינימליסטית-מינורית, כיאה לשיר עצוב, כשלפי הצעתו של המפיק המוזיקלי, עומר למפרט, ביצעתי אותו בקול נמוך מאיך שאני שר בדרך כלל. עכשיו כל מה שאני רוצה זה לבוא לילדה, כדמות סמלית לכל הילדים החטופים, עם הגיטרה ולשיר לה את השיר".

התמונה בכתבה פורסמה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר. אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]